ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر پیشنهاد خرید 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک را دوباره بررسی می‌کند

بعد از اینکه ایلان ماسک ادعا کرد سرمایه لازم برای خرید توییتر را به دست آورده، حالا برخی منابع و افراد مطلع به موضوع، مدعی شده‌اند که این شبکه اجتماعی در حال بررسی مجدد پیشنهاد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

بعد از اینکه ایلان ماسک ادعا کرد سرمایه لازم برای خرید توییتر را به دست آورده، حالا برخی منابع و افراد مطلع به موضوع، مدعی شده‌اند که این شبکه اجتماعی در حال بررسی مجدد پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان است و قصد دارد مذاکرات خود با ماسک را شروع کند.

طبق گزارش وال‌ استریت ژورنال، توییتر در حال «بررسی مجدد» پیشنهاد ماسک است و به احتمال زیاد با او مذاکراتی خواهد کرد. طبق گزارش این رسانه، هرچند دو طرف این معامله با یکدیگر مذاکره خواهند کرد، اما موانع زیادی وجود دارد که می‌تواند آن را پیچیده کند.

توییتر

با این وجود، توییتر هنوز درباره این گزارش اظهارنظری نکرده و همچنین جزئیات بیشتری درباره مذاکره بین آن‌ها منتشر نشده است. زمانی که ماسک برای اولین بار پیشنهاد خود را اعلام کرده بود، توییتر متعهد شد که پیشنهاد او را به صورت دقیق و جامع بررسی خواهد کرد. به احتمال بسیار زیاد، در چند روز آینده جزئیات بیشتری درباره مذاکره جدید بین ماسک و این شبکه اجتماعی منتشر خواهد شد.

موانع سد راه مذاکرات توییتر و ایلان ماسک

از سوی دیگر به نقل از گاردین، یکی از منابع به رویترز توضیح داده که توییتر قصد دارد در مورد تحقیقات نظارتی فعال علیه ماسک، از جمله مورد مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تحقیقاتی انجام دهد. به گفته رویترز، این دسته از تحقیقات می‌تواند مانعی برای مذاکره محسوب شود.

در نهایت، وال استریت ژورنال احتمال می‌دهد که توییتر در جلسه اعلام درآمد سه ماهه اول خود که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، وضعیت بررسی‌های خود را اعلام کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که تصمیم این شرکت برای مذاکره با ماسک، به معنی پذیرش پیشنهاد او نیست.

زمانی که ماسک برای اولین بار اعلام کرد قصد دارد توییتر را به مبلغ 43 میلیارد دلار خریداری کند، از پیشنهاد خود به عنوان «بهترین و آخرین پیشنهاد» یاد کرد. از همان موقع نیز انتظار می‌رفت تا این شبکه‌ اجتماعی پیشنهاد ماسک را رد کند و با استفاده از استراتژی خاصی تحت عنوان «قرص سمی» برای جلوگیری از خرید ماسک تلاش کرد. ماسک ادعا کرده که توییتر برای پیشرفت، باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی