ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلدمن ساکس
تکنولوژی

با بیت کوین وام بگیرید؛ غول بانکداری آمریکایی با پشتوانه کریپتو وام می‌دهد

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) شرکت بانکداری و خدمات مالی آمریکایی برای اولین بار طرحی را اجرا می‌کند که به موجب آن مشتریان می‌توانند با پشتوانه بیت کوین به عنوان وثیقه وام بگیرند. تصمیمی که نشان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) شرکت بانکداری و خدمات مالی آمریکایی برای اولین بار طرحی را اجرا می‌کند که به موجب آن مشتریان می‌توانند با پشتوانه بیت کوین به عنوان وثیقه وام بگیرند. تصمیمی که نشان می‌دهد شرکت‌های فعال در وال استریت تمایل زیادی برای استفاده از ارزهای دیجیتال دارند.

طبق گزارش بلومبرگ، گلدمن ساکس در طرح تسهیلات خود به علاقه‌مندان و افراد وام‌گیرنده اجازه می‌دهد تا از بیت کوین (BTC) به عنوان وثیقه استفاده کنند و سپس وام مورد نیاز خود را به صورت نقدی دریافت کنند.

گلدمن ساکس

دریافت وام با بیت کوین از گلدمن ساکس

یکی از سخنگویان گلدمن در ایمیلی به CoinDesk گفت:

«ما به تازگی، طرح تسهیلات وام تضمین شده‌ای را در دسترس مشتریان قرار داده‌ایم که در آن با وثیقه BTC به مشتریان خود پول قانونی وام می‌دهیم و بیت کوین همچنان متعلق به وام گیرنده است. بخش جالب این طرح برای ما ساختار و مدیریت خطرات همیشگی آن است.»

گلدمن ساکس که برای فعالیت در زمینه کریپتو، تیم اختصاصی دارایی‌های دیجیتال خود را دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود که به‌زودی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به برخی مشتریان خود ارائه خواهد کرد.

همچنین در طول چند ماه گذشته، برخی غول‌های حوزه بانکداری و مالی دیگر نیز در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت‌هایی داشته‌اند. به عنوان مثال، ماه گذشته، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی Cowen واحد دارایی دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد و «بلک‌راک» (BlackRock) دیگر غول حوزه خدمات مالی، با همکاری چندین شرکت دیگر، 400 میلیون دلار روی شرکت Circle صادرکننده استیبل کوین USDC سرمایه‌گذاری کرده بود.

گلدمن ساکس

با این وجود، می‌توان انتظار داشت تا در آینده، وام‌هایی که وثیقه آن‌ها را رمزارزها تشکیل می‌دهند، به یک روش جایگزین و جدید برای موسسات و دولت‌ها تبدیل شود که به دنبال افزایش دسترسی به سرمایه هستند.

در همین رابطه، «السالوادور» سال گذشته به عنوان اولین کشور جهان، بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی پذیرفت. اخیرا کشور «جمهوری آفریقای مرکزی» نیز تصمیم مشابهی گرفته است تا پس از السالوادور، بیت کوین را به عنوان ارز رسمی خود قبول کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی