ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
علمی

بیل گیتس خواستار تشکیل یک تیم جهانی برای آمادگی در برابر بیماری‌های همه‌گیر آینده شد

«بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت که چند سال گذشته را صرف امور بشردوستانه کرده، خواستار تشکیل یک تیم جهانی برای نظارت بر پاتوژن‌ یا عوامل بیماری‌زایی شد که به طور بالقوه می‌توانند همه‌گیری‌های جهانی بعدی را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

«بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت که چند سال گذشته را صرف امور بشردوستانه کرده، خواستار تشکیل یک تیم جهانی برای نظارت بر پاتوژن‌ یا عوامل بیماری‌زایی شد که به طور بالقوه می‌توانند همه‌گیری‌های جهانی بعدی را تشکیل دهند.

بیل گیتس از کشورهای جهان خواسته است تا هزینه‌های خود برای بخش‌های سلامتی را افزایش دهند و همچنین برای کاهش تهدیدات جهانی، بیشتر با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. او در مصاحبه با فایننشال تایمز به مناسبت معرفی کتاب جدیدش گفت که کشورهای جهان ممکن است با توجه به تحولات اخیر مانند جنگ در اوکراین، بحران‌های بهداشتی که البته هنوز به پایان نرسیده را نادیده گرفته باشند.

گیتس برای آگاهی از چنین تهدیدات جدیدی در آینده، در مصاحبه خود از ابتکار جهانی واکنش و بسیج اپیدمی (GERM) یاد کرده است. تیمی متشکل از کارشناسان بین‌المللی که تهدیدات جهانی را شناسایی می‌کنند و هماهنگی بین کشورها را برای مقابله با آنها افزایش می‌دهند.

انتقادات بیل گیتس از سازمان بهداشت جهانی

بیل گیتس

گیتس در حالی پیشنهاد خود را برای این ابتکار ارائه کرده که اخیرا از نحوه عملکرد سازمان بهداشت جهانی (WHO) انتقاد کرده بود. به گفته او، در این سازمان کمتر از 10 نفر به صورت تمام وقت روی آمادگی در مقابل همه‌گیری کار می‌کنند و حتی آن‌ها روی زمینه‌های جانبی دیگری نیز فعالیت دارند. گیتس همچنین خواستار افزایش بودجه بخش‌های سلامت و همچنین کمک به عملکرد WHO شد.

مدت‌ها پیش از شیوع ویروس کرونا، گیتس درباره وقوع یک بیماری همه‌گیر در آینده نزدیک و نیاز به آماده شدن برای رویارویی با آن هشدار داده بود. او همچنین در گذشته از تاخیر طولانی مدت برای تولید واکسن و عدم عدالت در توزیع آن برای تمام کشورهای جهان انتقاد کرده بود. از سوی دیگر، گیتس در کتاب جدید خود، استراتژی‌هایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را آورده است.

اواخر سال گذشته، گیتس گفته بود که واریانت امیکرون می‌تواند بدترین بخش همه‌گیری کرونا باشد. او همچنین با اشاره به این ویروس از 2021 به عنوان سخت‌ترین سال زندگی خود یاد کرده بود.گ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی