ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: هزینه‌های اپ استور اپل 10 برابر بیشتر از چیزی است که باید باشد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بار دیگر در توییتر از هزینه بسیار زیاد اپ استور اپل انتقاد کرد و سهم دریافتی غول فناوری از توسعه‌دهندگان را نامناسب خواند و با تشبیه آن به «30 درصد مالیات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بار دیگر در توییتر از هزینه بسیار زیاد اپ استور اپل انتقاد کرد و سهم دریافتی غول فناوری از توسعه‌دهندگان را نامناسب خواند و با تشبیه آن به «30 درصد مالیات بر اینترنت» ادعا کرد که کارمزد دریافتی این شرکت 10 برابر بیشتر از چیزی است که باید باشد.

انتقاد ایلان ماسک از کارمزد اپ استور

ایلان ماسک

ایلان ماسک در پاسخ به مقاله‌ای با موضوع «کمک پی‌پل به شکایت ضدانحصاری اتحادیه اروپا علیه پرداخت‌های اپل» توییت کرد:

«استورِ اپل مانند پرداخت 30 درصد مالیات در اینترنت است. قطعا چنین چیزی درست نیست. به معنای واقعی کلمه 10 برابر بیشتر از چیزی که باید باشد.»

همانطور که احتمالا بدانید، اپل از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی که سالانه بیش از 1 میلیون دلار از طریق اپ استور درآمد دارند، 30 درصد کارمزد دریافت می‌کند. غول فناوری برای توسعه‌دهندگان کوچکی که درآمد کمتری دارند، سهم خود را کاهش داده و تنها 15 درصد کارمزد دریافت می‌کند. این موضوع تاکنون مورد انتقاد شرکت‌های زیادی از جمله اپیک گیمز و متا قرار گرفته است.

ماسک در گذشته هم چندین بار از سیاست‌های اپل درباره اپ استور انتقاد کرده است. به عنوان مثال او سال گذشته با اشاره به سیاست‌های ضدانحصار اپل در پاسخ به سوالی در مورد اجازه دادن به رقبا برای استفاده از شبکه شارژر تسلا گفته بود: «هدف ما حمایت از ظهور انرژی پایدار است. قصد نداریم با ایجاد کردن نوعی محدودیت، از آن برای تضعیف رقبای خود استفاده کنیم، کاری که اکنون توسط برخی شرکت‌ها انجام می‌شود.»

ایلان ماسک

از سویی دیگر، اپل در چند وقت اخیر تصمیم جدی برای ورود به بازار خودروهای برقی داشته و همین امر باعث مشکلات بیشتری بین این دو شرکت شده است، زیرا کوپرتینویی‌ها برخی کارکنان تسلا را برای پروژه خود جذب می‌کنند. ماسک در سال 2015 با اشاره به همین موضوع، اپل را «قبرستان تسلا» نامید و گفت: «اگر در تسلا موفق نشدید، بروید و برای اپل کار کنید.»

ثروتمندترین فرد جهان هم اکنون در حال خرید توییتر به ارزش 44 میلیارد دلار است. او ادعا کرده که می‌خواهد توییتر را با ویژگی‌های جدیدی به پلتفرمی «بهتر از همیشه» تبدیل کند. همچنین پس از نهایی شدن این خرید، توییتر قرار است به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی