ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت تبدیل اشیا فیزیکی به NFT با استارت‌آپ آمریکانا
تکنولوژی

امکان تبدیل اشیا فیزیکی به NFT از طریق استارتاپ آمریکانا

توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT ها دیگر یک مجموع کد نیستند تا صرفا اثبات کنند که کاربری در فضای اینترنت مالک یک فایل JPEG است. گسترش این حوزه اکنون به جایی رسیده که استارت‌آپ ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT ها دیگر یک مجموع کد نیستند تا صرفا اثبات کنند که کاربری در فضای اینترنت مالک یک فایل JPEG است. گسترش این حوزه اکنون به جایی رسیده که استارت‌آپ آمریکانا قدم به میدان گذاشته تا به کاربران امکان دهد از اشیای حقیقی NFT بسازند.

استارتاپ آمریکانا سال گذشته توسط «جیک فری» طراح بنیانگزاری شد و محصول اصلی این کمپانی NFTA Universal Chip نام دارد و به هنرمندان و برندها امکان می‌دهد تا هرچیزی از پوشاک و اشیا کلکسیونی گرفته تا خودرو و آثار هنری را به NFT تبدیل کنند.

به زبان ساده این محصول با اتصال فیزیکی به شی مورد نظر و متصل ساختن آن با بلاک‌چین یک NFT می‌سازد. به گفته خود فری دنیای سنتی هنر مثال خوبی برای استفاده از این محصول است. در این صورت فرض کنید که قادر هستید یک اثر هنری را اسکن کنید و از حضور آن در فضای وب و سابقه مالکیت آن آگاه شوید.

گفتنی است که ارزش اطلاعات ثبت شده در خصوص یک شی فیزیکی در بلاک‌چین، به قابلیت یک NFT در اثبات اعتبار و سندیت آن شی و همینطور ایجاد راهی که خالق اثر حق الامتیاز خود را دریافت کند باز می‌گردد.

قابلیت تبدیل اشیا فیزیکی به NFT با استارت‌آپ آمریکانا

چه اطلاعات دیگری از استارت‌آپ آمریکانا در دست است؟

طبق گزارشات موجود، به گفته فری چالش اصلی این بوده که ایجاد تراکنش برای NFT هایی نظیر تصاویر، موسیقی یا ویدئوها آسان است زیرا همگی این موارد فایل مجازی هستند اما تکلیف تراکنش برای اشیا واقعی چیست؟

وی در ادامه می‌گوید هنرمندان و خالقان عرصه دیجیتال که طراحان سه بعدی را شامل می‌شوند، درآمدهای هنگفتی در این حوزه به جیب زده‌اند اما آنها همچنان در کلیت دنیای هنر اقلیت محسوب می‌شوند. ایده ابتدایی آمریکانا نیز از همین جا شکل گرفت که چطور می‌توان 99 درصد از مابقی هنرمندان را وارد این حوزه کرد؟

لازم به ذکر است که استارت‌آپ آمریکانا علیرغم عدم اعلام آمار مشتریان و هنرمندانی که از پلتفرمش استفاده می‌کنند تاکنون موفق به جمع‌آوری سرمایه‌ای معادل 6.9 میلیون دلار شده است. این جمع‌آوری سرمایه با کمک موسسه اقتصادی Seven Seven Six و همکاری پلتفرم‌هایی چون OpenSea و فیوچر رپر آمریکایی انجام شد.

در پایان بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که کمپانی آمریکانا در حال حاضر تنها از NFT‌ های بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی می‌کند اما در نظر دارد تا در آینده از سولانا و سایر زیست‌بوم‌های رو به رشد هم استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی