ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل به دلیل سیاست بازگشت به دفاتر استعفا داد

«یان گودفلو»، مدیر حوزه یادگیری ماشین اپل پس از گذشت بیش از سه سال از حضورش در این غول فناوری، از سمت خود استعفا داد. او قبلا یکی از برترین کارمندان بخش هوش مصنوعی گوگل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

«یان گودفلو»، مدیر حوزه یادگیری ماشین اپل پس از گذشت بیش از سه سال از حضورش در این غول فناوری، از سمت خود استعفا داد. او قبلا یکی از برترین کارمندان بخش هوش مصنوعی گوگل بود و در سال 2019 در اپل مشغول به کار شد. اما چرا گودفلو استعفا داد؟

گودفلو این خبر را از طریق ایمیلی به کارکنان اپل اعلام کرد و نکته مهم اینکه در آن از بازگشت به شیوه کار حضوری به عنوان دلیل اصلی استعفا خود یاد کرده است. غول فناوری مستقر در کوپرتینو اواخر سال گذشته تصمیم خود برای بازگشت کارمندان به دفاتر را اعلام کرد که مطابق با آن، کارکنان باید از تاریخ 22 فروردین حداقل یک روز در هفته به‌صورت حضوری در دفاتر حاضر شوند و تعداد روزها از 12 اردیبهشت دو برابر می‌شود و بعد از 2 خرداد هر کارمند در هر هفته باید سه روز حضوری به سر کار برود.

نارضایتی مدیر یادگیری ماشین اپل از شیوه کار حضوری

یادگیری ماشین

مدیر یادگیری ماشینی سابق اپل در ایمیل خود نوشت:

«اعتقاد شدیدی که دارم که انعطاف‌پذیری بیشتر در کار، بهترین سیاست برای تیم من بوده است.»

هرچند کارمندان این شرکت از ماه گذشته به اپل پارک بازگشته‌اند و پس از 2 خرداد هم قرار است روزهای دوشنبه‌، سه‌شنبه‌ و پنج‌شنبه‌ را به صورت حضوری مشغول به کار شوند، برخی از آن‌ها نارضایتی خود را نسبت به سیاست جدید اپل نشان داده‌اند.

گروهی از کارمندان در تابستان در نامه‌ای به «تیم کوک»، مدیر عامل اپل نوشته بودند:

«بدون فراگیری که انعطاف پذیری به همراه دارد، بسیاری از ما احساس می‌کنیم باید بین ترکیبی از خانواده، رفاه خود و داشتن قدرت برای انجام بهترین کار یا حضور به عنوان بخشی از اپل، یکی را انتخاب کنیم. این تصمیم برای هیچ کدام از ما ساده نیست و حتی بسیاری ترجیح می‌دهند که مجبور به گرفتن چنین تصمیمی نباشند.»

یادگیری ماشین

پیش از این، گودفلو به عنوان یک دانشمند ارشد تحقیقاتی برای گوگل کار می‌کرد. البته او بیشتر به دلیل اختراع نوعی چارچوب یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های مولد رقابتی» (Generative Adversarial Networks) شناخته می‌شود که دو شبکه عصبی رقیب را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا دقت سیستم‌ها را بهبود بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی