ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این هواپیمای خورشیدی می‌تواند تا یکسال بدون نیاز به فرود به پرواز ادامه دهد [تماشا کنید]

اواخر سال گذشته میلادی خبر همکاری نیروی دریایی آمریکا با یک شرکت هوافضای آمریکایی-اسپانیایی به نام Skydweller برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی با نام «Skydweller» منتشر شد و حالا گفته شده که این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اواخر سال گذشته میلادی خبر همکاری نیروی دریایی آمریکا با یک شرکت هوافضای آمریکایی-اسپانیایی به نام Skydweller برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی با نام «Skydweller» منتشر شد و حالا گفته شده که این هواپیما می‌تواند به لطف پنل‌های خورشیدی بزرگ خود، تا یکسال بطور مداوم در هوا باقی بماند و پرواز کند.

زمانی که اخبار این همکاری منتشر شد، سازنده‌اش اعلام کرد که این هواپیما می‌تواند تا 90 روز در آسمان پرواز کند، بدون اینکه نیازی به فرود داشته باشد. اما حالا مدیرعامل این کمپانی، دکتر «رابرت میلر» ادعای جدیدی را مطرح کرده و گفته Skydweller می‌تواند تا یکسال به پرواز ادامه دهد.

یکسال پرواز مداوم هواپیمای خورشیدی

دکتر میلر در مصاحبه با CNN چنین ادعایی را مطرح کرده و گفته این هواپیما می‌تواند به عنوان اولین «ماهواره جوی» تجاری فعالیت کند. اما ماهواره جوی چیست؟ میلر در این باره گفته:

«ماهواره جوی یک هواگرد است که می‌تواند تقریبا بطور نامحدود در هوا باقی بماند. این میزان می‌تواند 30، 60 و 90 روز و حتی شاید یکسال باشد. همچنین می‌تواند تقریبا هرکاری که یک ماهواره انجام می‌دهد را انجام دهد.»

از آنجایی که این سیستم هر زمان که لازم باشد می‌تواند به زمین بازگردد، نگرانی بابت زباله‌های فضایی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، هواپیمای تیم تحت نظر دکتر میلر می‌تواند همانند پهپاد بطور خودکار پرواز کند، البته یک خلبان می‌تواند برای ایمنی بیشتر آن را تحت نظر بگیرد، اما چنین کاری ضروری نیست.

انتظار می‌رود این هواپیمای خورشیدی در سال 2023 مورد استفاده قرار بگیرد و کاربردهای زیست محیطی زیادی داشته باشد؛ از بررسی منابع گرفته تا فجایع طبیعی. توسعه هواپیمای خورشیدی Skydweller با یک قرارداد 14 میلیون دلاری با واحد نوآوری دفاعی و نیروی دریایی آمریکا ادامه دارد. احتمالا با موفقیت این هواپیما، شاهد سرعت گرفتن روند توسعه هواپیماها و پهپادهای بدون سرنشین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اصلا قرار نیست ما برد نظامی داشته باشه ها مدیونی فکر کنی

    • Nnb
      Nnb | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

      اکثر اختراعات امریکا ابتدا
      در علوم نظامی ساخته شدن

مطالب پیشنهادی