ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
کسب و کار

اعتراض دسته‌جمعی کارمندان نسبت به سیاست اپل برای بازگشت به دفاتر

با کاهش خطرات ویروس کرونا، اپل دستورالعمل‌هایی برای بازگشت کارمندان به دفاتر صادر کرده و آن‌ها هم اکنون از ماه گذشته شیوه کار ترکیبی خود را آغاز کرده‌اند. با این وجود، سیاست جدید غول فناوری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

با کاهش خطرات ویروس کرونا، اپل دستورالعمل‌هایی برای بازگشت کارمندان به دفاتر صادر کرده و آن‌ها هم اکنون از ماه گذشته شیوه کار ترکیبی خود را آغاز کرده‌اند. با این وجود، سیاست جدید غول فناوری تاکنون با انتقادات زیادی همراه بوده و علاوه بر استعفا «یان گودفلو»، سایر کارمندان نیز با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با آن نشان داده‌اند.

اوایل هفته اعلام شده بود که گودفلو، مدیر حوزه یادگیری ماشین اپل، به دلیل سیاست بازگشت به دفاتر این شرکت از سمت خود استعفا داد. طبق سیاست جدید کوپرتینویی‌ها، کارکنان باید از تاریخ 22 فروردین حداقل یک روز در هفته به‌صورت حضوری در دفاتر حاضر شوند و تعداد روزها از 12 اردیبهشت دو برابر می‌شود و بعد از 2 خرداد هر کارمند در هر هفته باید سه روز حضوری به سر کار برود.

مخالفت گسترده با سیاست‌های اپل

اپل

با این حال، برخی از کارمندان با شیوه بازگشت تدریجی به دفاتر موافق نیستند و در وب‌سایتی تحت عنوان «Apple Together» بیانیه‌ای خطاب به مدیران اجرایی شرکت منتشر کرده‌اند.

کارمندان اپل در این بیانیه به چندین دلیل اشاره کرده‌اند که به عقیده آن‌ها، نشان می‌دهد سیاست بازگشت به دفاتر این شرکت برای کارمندانش منطقی نیست. در ابتدای این بیانیه، گفته شده که در هنگام دورکاری، نسبت به حضور در دفاتر، ساده‌تر می‌توان با همکاران خود در تعامل بود، زیرا بخش‌ها مختلفی در شرکت وجود دارد و استفاده از فناوریی‌هایی مانند تماس‌های ویدیویی، این کار را راحت‌تر می‌کند.

در ادامه این بیانیه، همچنین به محیط‌های بسیار شلوغ و پر ترافیک مکان‌هایی که دفاتر اپل در آن‌ها قرار گرفته‌اند (از جمله منطقه خلیج سان فرانسیسکو، لس آنجلس یا آستین، تگزاس) اشاره شده است. به گفته آن‌ها، حضور در این مکان‌ها، زندگی شخصی کارکنان، میزان انرژی و بهره‌وری آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرانجام، تحت عنوان «مهم‌ترین موضوع» توضیح داده شده که سیاست‌ فعلی اپل بسیار انعطاف ناپذیر است و این شرکت باید برنامه‌ریزی‌های کاری انعطاف‌پذیرتری را ارائه کند.

اپل

در نهایت، این بیانیه با نقل قولی از «استیو جابز» بنیانگذار فقید اپل به پایان می‌رسد:

«هیچ معنایی ندارد که افراد باهوش را استخدام کنیم و سپس به آن‌ها بگوییم که چه کاری انجام دهند. ما افراد باهوش را استخدام می‌کنیم تا بتوانند بگویند چه کاری انجام دهیم.»

به دنبال این نقل قول، از تیم اجرایی اپل درخواست شده تا سیاست‌ها فعلی را کنار بگذارند و به کارمندان اجازه دهند تا نحوه کار خودشان را مشخص کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی