ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسدود کردن تبلیغات
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات در موبایل

امروزه بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و درآمد آن‌ها از طریق نمایش تبلیغات تامین می‌شود؛ اما گاهی اوقات نمایش بیش از حد همین آگهی‌ها موجب آسیب به ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

امروزه بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و درآمد آن‌ها از طریق نمایش تبلیغات تامین می‌شود؛ اما گاهی اوقات نمایش بیش از حد همین آگهی‌ها موجب آسیب به تجربه فرد در استفاده از اپلیکیشن‌ها یا ابزارها می‌شود. چنین مواردی در بازی‌های تحت وب، عناوین مخصوص موبایل و سرویس‌های استریم ویدیو بسیار محسوس هستند. خوشبختانه به کمک بهره‌گیری از ابزارهای جانبی در موبایل می‌توان اقدام به مسدود کردن تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف کرد. در ادامه ۵ اپلیکیشن برتر مسدود کننده تبلیغات برای این سیستم عامل‌های اندروید و iOS را معرفی خواهیم کرد.



مسدود کردن تبلیغات در موبایل

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که بیشتر برنامه‌های موجود جهت مسدود کردن کامل تبلیغات به دسترسی روت برای عملکرد صحیح نیاز دارند. همچنین بعضی از این عناوین در گوگل پلی قابل دریافت نیستند؛ زیرا گوگل اجازه حضور آن‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود نمی‌دهد و تنها مرورگرهای مسدود کننده تبلیغات می‌توانند در گوگل پلی قرار بگیرند. دریافت اپ از منابع غیر رسمی همیشه با ریسک‌های امنیتی همراه است؛ اما تاکنون مورد خاصی درباره عناوینی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، گزارش نشده است. در سوی دیگر اپل اجازه دریافت برخی ابزارهای مسدود کردن تبلیغات داخل اپ استور را می‌دهد؛ اما فعالیت آن‌ها محدود به مرورگر دستگاه (سافاری) خواهد شد و نمی‌توانند بر تمامی جنبه‌های سیستم عامل تاثیر بگذارند.

۱. برنامه AdAway (نیازمند دسترسی روت)

اپلیکیشن AdAway گزینه‌ای ساده اما کارآمد برای مسدود کردن تبلیغات در اندروید به شمار می رود. عملکرد آن مبتنی بر تغییر فایل‌های میزبان و ارسال تبلیغات به محلی نامشخص است که موجب می‌شود خبری از آن‌ها در هنگام استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف نباشد. همچنین کاربران می‌توانند پیکربندی شخصی خود را هم در آن اعمال کنند.

مسدود کردن تبلیغات

فایل‌های میزبان مورد نیاز برای کارکرد صحیح برنامه AdAway در قسمت read-only سیستم عامل ذخیره می‌شوند؛ در نتیجه برای ویرایش آن‌ها نیاز به دسترسی روت وجود خواهد داشت. تمامی امکانات اپ به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و گزینه پرداخت تنها برای کمک مالی به توسعه‌دهنده است. همانطور که در قبل اشاره شد، چنین برنامه‌هایی اجازه حضور در گوگل پلی را ندارند و این عنوان هم تنها از طریق F-Droid قابل دریافت است.

دانلود رایگان برنامه AdAway برای اندروید از F-Droid

۲. Adblock Plus؛ محبوب‌ترین مسدود کننده تبلیغات

بدون شک اپلیکیشن Adblock Plus محبوب‌ترین عنوان موجود در این لیست است که برای مسدود کردن تبلیغات در موبایل و کامپیوتر کاربرد دارد. خوشبختانه کاربران دستگاه‌های روت نشده هم می‌توانند از ابزار گفته شده بهره ببرند؛ اگرچه با دسترسی روت امکانات بیشتری پیش روی آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مسدود کردن تبلیغات

اپلیکیشن Adblock Plus دارای یک افزونه مسدود کننده تبلیغات تحت مرورگر بسیار محبوب هم هست و می‌تواند با اجرا در پس‌زمینه و پایش ترافیک اینترنت، از بارگذاری تبلیغات جلوگیری کند. پس از نصب و اولین ورود به آن، تنها باید برای یکبار تنظیمات دلخواه خود را تعریف کنید و از آن پس برای همیشه به صورت دائمی می‌توانید تجربه‌ای جدید در سرویس‌ها و سایت‌های مختلف داشته باشد. در سایت توسعه‌دهنده توضیحات بیشتری مبتنی بر نحوه نصب اپ و اجرای آن در انواع دستگاه‌های گوناگون خواهید یافت.

دانلود رایگان برنامه Adblock Plus برای اندروید و iOS

ABP for Samsung Internet & Safari

ABP for Samsung Internet & Safari

سازنده: Eyeo GmbH قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳.۹ و ۲۴ مگابایت زبان:

۳. برنامه مسدود کننده تبلیغ AdGuard

اپلیکیشن AdGuard عنوان نسبتا جدیدتری نسبت به سایر گزینه‌های موجود در لیست محسوب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. این ابزار هم مشابه با سرویس AdBlock Plus کار می‌کند و ترافیک دستگاه را برای حذف تبلیغات، پایش می‌نماید. همچنین برای عملکرد صحیح نیازی به دسترسی روت نخواهد شد؛ اما پیکربندی اولیه آن ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

مسدود کردن تبلیغات

برنامه AdGuard می‌تواند میزان مصرف ترافیک اینترنت دستگاه توسط اپ‌های مختلف را هم رصد و ثبت کند؛ قابلیتی که در عناوین محبوب دیگری مثل GlassWire نیز به چشم می‌خورد. طراحی چشم‌نواز رابط کاربری و استفاده از متریال دیزاین در آن موجب شده است تا کار با آن لذت بخش باشد. نسخه رایگان تنها قادر به مسدود کردن تبلیغات در داخل مرورگر موبایل یا تبلت است؛ اما نسخه پولی می‌تواند قسمت‌های بیشتری از سیستم عامل را تحت پوشش قرار دهد و برای رایانه‌های مبتنی بر ویندوز و مک اواس هم کاربرد خواهد داشت.

دانلود رایگان برنامه AdGuard برای اندروید از سایت توسعه‌دهنده

AdGuard — adblock & privacy

AdGuard — adblock & privacy

سازنده: Performix قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۰۸ مگابایت زبان:

۴. مرورگرهای مسدود کننده تبلیغ

اگر تنها می‌خواهید در هنگام وبگردی با تبلیغات آزاردهنده مواجه نشوید و نمایش آگهی‌ها در سایت قسمت‌ها برای شما چندان اهمیتی ندارد؛ بهتر است به سراغ مرورگرهای مناسب برای مسدود کردن تبلیغات بروید. عناوین زیادی در این زمینه توسعه یافته‌اند که به کاربران خود کمک می‌نمایند تا از شر تبلیغات مزاحم خلاص شوند. گوگل کروم دارای قابلیت داخلی مسدود کننده تبلیغات است؛ اما باز هم نمی‌تواند از نمایش تمامی آن‌ها جلوگیری به عمل آورد. مرورگر فایرفاکس هم از افزونه‌های مسدود کننده تبلیغات متعددی بهره‌مند است.

مرورگر Brave یکی از عناوین در حال رشد طی سال‌های اخیر است که امکانات متنوعی بر پایه حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه می‌ده.د همچنین ویژگی داخلی مسدود کننده تبلیغات آن از بارگذاری پنجره‌های پاپ آپ جلوگیری می‌کند و از ردیابی کاربران هم ممانعت به عمل می‌آورد. جلوگیری از اجرای اسکریپت‌های تبلیغاتی قابلیت مناسب دیگری است که در سایر برنامه‌ها، کمتر دیده می‌شود.

دانلود رایگان برنامه Brave برای اندروید و iOS

	 Brave Private Browser

Brave Private Browser

سازنده: Brave Software قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۰ و ۱۵۲ مگابایت مگابایت زبان:

۵. برنامه Block This

اپلیکیشن Block This از شهرت و محبوبیت عناوین قبلی بهره‌مند نیست؛ اما عملکرد مناسب در کنار متن باز بودن آن موجب شده است تا در این فهرست قرار گیرد. این ابزار هم مانند Adblock Plus و AdGuard از یک شبکه مجازی برای پایش ترافیک اینترنت استفاده می‌کند و تمامی امکانات آن هم به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. البته تفاوت آن در مسدودسازی DNSها به جای فیلتر کردن محتوا است.

مسدود کردن تبلیغات

توسعه‌دهنده برنامه Block This ادعا دارد که مسدود کردن تبلیغات از طریق DNS موجب کاهش مصرف باتری آن نسبت به عناوین رقیب شده است؛ زیرا حتی از دریافت ترافیک اضافی توسط دستگاه هم جلوگیری خواهد کرد. البته چنین شیوه‌ای معایب مختص به خود را هم دارد و توصیه می‌کنیم برای تجربه‌ای کم دردسرتر به سراغ اپ‌های اشاره شده در قسمت‌های قبلی بروید.

دانلود رایگان برنامه ‌Block This از سایت توسعه‌دهنده


سوالات متداول درباره مسدود کردن تبلیغات موبایل

بهترین راه برای مسدود کردن تبلیغات اینترنتی در موبایل کدام است؟

استفاده از مرورگرهایی مثل ‌Brave و فایرفاکس که دارای قابلیت‌های پیشرفته برای مسدود کردن تبلیغات اینترنتی هستند، روش موثر و مناسبی به شمار می‌رود. همچنین برنامه‌هایی مانند AdBlock Plus و AdGuard هم با پایش ترافیک اینترنت قادر به جلوگیری از بارگذاری تبلیغات خواهند بود.

شیوه موثر برای مسدود کردن تبلیغات درون اپلیکیشن‌های موبایل چیست؟

اگر می‌خواهید اقدام به مسدود کردن تبلیغات موجود داخل اپلیکیشن‌های موبایل کنید، باید از برنامه‌هایی مثل AdAway استفاده نمایید. شایان ذکر است که چنین ابزارهایی برای عملکرد صحیح به دسترسی روت نیاز خواهند داشت و معمولا در غیر این صورت تنها تبلیغات اینترنتی در مرورگر را مسدود می‌کنند.

آیا استفاده از برنامه مسدود کننده تبلیغات مشکل‌ساز خواهد بود؟

درآمد برخی از سایت‌ها و سرویس‌ها به شکل کامل وابسته به نمایش تبلیغات است؛ در نتیجه ممکن است برخی خدمات به کاربرانی که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنند، ارائه نشود. همچنین احتمال دارد در بارگذاری برخی از وب سایت‌ها با دردسرهایی مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی