ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

انجمن تجارت الکترونیک تهران: تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به تضعیف اقتصاد دیجیتال کشور منجر می‌شود

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای، مخالفت خود را با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد. آن‌ها این تصمیم را غیرقانونی دانسته و اعتقاد داردند منجر به تضعیف اقتصاد دیجیتال کشور خواهد شد. انجمن ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای، مخالفت خود را با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد. آن‌ها این تصمیم را غیرقانونی دانسته و اعتقاد داردند منجر به تضعیف اقتصاد دیجیتال کشور خواهد شد.

انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه‌ای، مخالفت خود را با دستور صادره برای تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در آستانه‌ انتخابات این نهاد صنفی، اعلام و آن را غیرقانونی دانست.

این انجمن معتقد است تفکیک اتحادیه به کاهش اثربخشی این نهاد منجر شده و با نگاهی بلندمدت، تضعیف کسب‌وکارهای دیجیتال کشور را به‌همراه خواهد داشت:

«در این دستور، تشریفات و روال قانونی پیش‌بینی شده برای تشکیل یا تغییر انجمن‌های صنفی به طور کلی نقض شده و با عنایت به نص صریح قانون که تصمیم‌گیری در این حوزه را منوط به پیشنهاد و درخواست اتاق اصناف دانسته، متاسفانه به طور غیرقانونی و با دستور مستقیم معاونت وزارت محترم صمت راهبری شده است.»

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک

در این بیانیه آمده است که انجمن تجارت الکترونیکی تهران بر این باور است که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، تضعیف نهادهای صنفی فعال که توانسته‌اند در بطن جامعه‌ کسب‌وکارهای اینترنتی ایران، همراهی متخصصان را به دست آورند، بایسته و کارساز نیست.

گفتنی است پس از موافقت وزیر صمت با پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی، انتقادات مختلفی به این تصمیم وارد شده است.

پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه خدماتی و توزیعی از سوی معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت معدن و تجارت صورت گرفته است. موضوعی که طبق نظر اتاق اصناف، برخی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، کارشنان و انجمن تجارت الکترونیک خلاق قانون است.

منتقدان تفکیک اتحادیه اعتقاد دارند این تصمیم منجر به تضعیف اتحادیه خواهد شد که به ضرر کسب‌وکارها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی