ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

بلومبرگ: تنها در یک روز حدود 200 میلیارد دلار از بازار رمزارزها محو شده است

به گزارش بلومبرگ براساس داده‌های آماری وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، با افت قیمت بیت کوین و سقوط ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال، تنها در عرض یک روز رقمی بالغ بر 200 میلیارد دلار از بازار کریپتو محو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

به گزارش بلومبرگ براساس داده‌های آماری وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، با افت قیمت بیت کوین و سقوط ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال، تنها در عرض یک روز رقمی بالغ بر 200 میلیارد دلار از بازار کریپتو محو شده است.

بلومبرگ با استناد به برآوردهای انجام شده توسط وب‌سایت ردیابی قیمت CoinMarketCap توضیح می‌دهد که بیش از دویست میلیارد دلار در طول یک روز گذشته از بازار کریپتو محو شده است. در واقع افت بسیار شدید ارزش رمزارزها و فروش گسترده آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران منجر به این اتفاق شده است.

سقوط بازار کریپتو

بازار کریپتو

سقوط و افت گسترده بازار کریپتو که گفته می‌شود ناشی از کاهش ارزش استیبل‌کوین TerraUSD است، آسیب بسیار زیادی به توکن‌های اصلی وارد کرده است. قیمت بیت کوین با 14 درصد سقوط در 24 ساعت گذشته، به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2020 رسید و اتریوم نیز سقوطی 21 درصدی را تجربه کرده است.

طبق داده‌های Coin Metrics، قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه به 25401.29 دلار سقوط کرد. این اولین باری است که قیمت مهم‌ترین رمزارز جهان از 26 دسامبر 2020 به زیر سطح 27 هزار دلار سقوط می‌کند. با این وجود، قیمت بیت کوین هم اکنون (در هنگام نوشتن خبر) یک بار دیگر به بالای 30 هزار دلار رسیده است.

بازار کریپتو

علاوه بر این، سهام مربوط به بازار کریپتو در آسیا نیز کاهش پیدا کرد که این امر نشان می‌دهد، سقوط آن به صورت گسترده‌تری دنبال می‌شود. به عنوان مثال سهام دو شرکت BC Technology Group Ltd و Monex Group Inc (مالک بازارهای TradeStation و Coincheck) که به ترتیب در هنگ‌کنگ و ژاپن مستقر هستند، به ترتیب 6.7 درصد و 10 درصد سقوط پیدا کرده است.

گفته می‌شود سرمایه‌گذاران قصد دارند تا روی بازارهایی سرمایه‌گذاری کنند که کمتر خطرپذیر هستند و همین امر باعث شده تا توجه آن‌ها از بازار رمزارزها برداشته شود و در نهایت منجر به سقوط بسیار زیاد ارزش آن‌ها شده است.

تمام موارد اشاره شده در این گزارش، باعث شده است تا ثروت میلیاردرهای حوزه رمزارز از جمله «برایان آرمسترانگ» بنیانگذار Coinbase و «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    رمز ارز باد هواست در یک روز بیشتر از اینها هم می تونه غیب بشه این که چیزی نیست. بستگی داره طراحان این بازی چقدر کمبود بودجه برای توسعه طلبی و جنگ داشته باشند.
    برید تحلیل 2 ماه پیش منو بخونید دقیقا با واژه "مالیات پنهان" کشورهای قدرتمند این دزدی را پیش بینی کرده بودنم.

مطالب پیشنهادی