ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالی و سرمایه گذاری

هم‌بنیان‌گذار بازینگا: با جذب سرمایه از اسمارت‌آپ، سرعت توسعه محصول را افزایش خواهیم داد

شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپ «بازینگا» که مبتنی بر بازی‌های ساده و نوستالژیک است، سرمایه‌گذاری کرد. هم‌بنیان‌گذار بازینگا با برشمردن ویژگی‌های مثبت اسمارت‌آپ برای همکاری، اعلام کرد این جذب سرمایه در راستای افزایش سرعت توسعه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۵

شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپ «بازینگا» که مبتنی بر بازی‌های ساده و نوستالژیک است، سرمایه‌گذاری کرد. هم‌بنیان‌گذار بازینگا با برشمردن ویژگی‌های مثبت اسمارت‌آپ برای همکاری، اعلام کرد این جذب سرمایه در راستای افزایش سرعت توسعه محصول براساس نیاز مخاطب به کار گرفته خواهد شد.

اسمارت‌آپ در جدیدترین سرمایه‌گذاری خود برای اولین بار به سراغ حوزه گیم رفته و روی بازی موبایلی «بازینگا» سرمایه‌گذاری کرد. این دوازدهمین سرمایه‌گذاری‌ است که اسمارت‌آپ از طریق صندوق «اسمارت‌فاند یک» در یک‌سال گذشته انجام داده است.

بازینگا متعلق به شرکت آواگیمز است که بنیانگذاران آن «حسین مزروعی» و «طه رسولی» هستند و تیمی حدودا 20 نفره در آن فعالیت دارند.

مزروعی به دیجیاتو گفت تمرکز این سرمایه‌گذاری بر توسعه پروژه‌ بازینگا است:

«این محصول بر اساس نیاز بازار به یک پلتفرم سرگرمی اجتماعی طراحی شده است. در 9 ماه زمانی که از انتشار اولیه محصول گذشته، استقبال بسیار بالایی توسط مخاطبین داشتیم به نحوی که بدون هیچ تبلیغاتی، به بیش از 200 هزار نصب رسیده است.»

به گفته وی با توجه به سرمایه دریافتی، سرعت توسعه محصول مطابق با نیاز مخاطب افزایش خواهد یافت: «پس از بهبودهای زیرساختی و افزایش ظرفیت پاسخ‌دهی به تعداد بیشتری کاربر، بخشی از سرمایه نیز جهت تبلیغات و مارکتینگ محصول استفاده خواهد شد.»

جذب سرمایه بازینگا

مزروعی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا اسمارت‌آپ را برای همکاری انتخاب کرده‌اند گفت: «ما در آواگیمز به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که تمایل داشته باشند در قالب‌های استاندارد از جمله RBF به پروژه‌های بازی ورود کنند. در تعاملی که با چند شرکت سرمایه‌گذاری داشتیم متوجه شدیم که اسمارت‌آپ درک عمیق‌تر و چابکی زیادی در این زمینه دارد. از طرفی تعدادی از افراد فعال در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز اسمارت‌آپ را به عنوان یک شریک خوب به ما توصیه کرده بودند. بر همین اساس این مجموعه به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ما تبدیل شد.»

به نظر می‌رسد شرایط کرونا در توجه مخاطب و استقبال از بازی‌هایی مشابه بازینگا بی‌تاثیر نباشد؛ همانند آنچه که در نمونه بین‌المللی این بازی یعنی «پلاتو» شاهد بودیم. اما آیا بهبود وضعیت کرونا می‌تواند روی استقبال از این بازی تاثیر بگذارد. هم‌بنیان‌گذار بازینگا در پاسخ به این سوال گفت:

«فکر می‌کنم که نیاز به سرگرمی و به ویژه بازی‌های نوستالژیک و دورهمی به هر حال در بازار وجود خواهد داشت کما اینکه پیش از کرونا هم محصولاتی از این جنس موفقیت‌های خوبی در بازار به دست آوردند. از ابتدای سافت‌لانچ تا امروز نیز تعداد مخاطبین بازینگا به طور پیوسته در حال رشد بوده. و با بهبود شرایط کرونا تا الان تغییری در شاخص‌های کلیدی محصول رخ نداده است. به هر حال ما به صورت دقیق شرایط را رصد می‌کنیم و نسبت به تغییرات احتمالی بازار واکنش مناسب خواهیم داشت.»

او در پایان با تاکید بر اینکه فرصت‌های بسیار متعددی از جمله ورود به حوزه‌ social commerce و مشارکت‌های تجاری در این محصول وجود دارد از سعی‌شان برای استفاده از آن‌ها در صورت امکان سخن گفت.

«احمد فراهانی« مدیر سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ نیز در مورد سرمایه‌گذاری در استارتاپ بازینگا اعلام کرده بود اسمارت‌آپ بیش از این در حوزه گیم ورود نکرده بود اما با توجه به نمونه‌های موفق خارجی و همچنین تسلط و تجربه خوبی که تیم آواگیمز بیش از این داشتند، به سرمایه‌گذاری در بازینگا علاقه‌مند شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی