ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار رمز ارز
تکنولوژی

وزاری کشورهای «گروه هفت» خواستار تصویب سریع‌تر قوانین جهانی رمزارزها شدند

وزرای دارایی کشورهای گروه هفت (G-7)، به دنبال نوسانات و ریزش بازار رمزارز و استیبل کوین terraUSD در هفته گذشته، خواستار تنظیم سریع‌تر مقررات جهانی برای بازار کریپتو شدند. به گزارش رویترز، وزرا در بیانیه‌ای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

وزرای دارایی کشورهای گروه هفت (G-7)، به دنبال نوسانات و ریزش بازار رمزارز و استیبل کوین terraUSD در هفته گذشته، خواستار تنظیم سریع‌تر مقررات جهانی برای بازار کریپتو شدند.

به گزارش رویترز، وزرا در بیانیه‌ای نوشتند:

«با توجه به آشفتگی‌های اخیر بازار رمزارزها، G7 از FSB (هیئت ثبات مالی) درخواست می‌کند تا توسعه و اجرای مقررات منسجم و جامع را سریع‌تر پیش ببرد.»

بازار رمز ارز

افزایش توجهات به قوانین بازار رمز ارز

آشفتگی که هفته گذشته در بازارهای کریپتو مشاهده شده و در آن ارزش رمزارز لونا با ریزش 99 درصدی مواجه شده بود، درخواست‌ها برای وجود نوعی مقررات بر بازار رمزارزها را افزایش داده است.

FSB، یک نهاد بین‌المللی مستقر در بازل، سوئیس است که پیش از این وعده داده بود گزارشی در مورد مقررات و نظارت بر استیبل کوین‌های جهانی ارائه خواهد کرد. رهبر و رئیس این نهاد هم داوطلب شده بود تا آیین نامه رمزارزها را بنویسد که در آن مسائل مربوط به ثبات مالی و حفاظت از سرمایه گذاران پوشش داده می‌شود.

«فرانسوا ویلروی دو گالهو»، رئیس بانک مرکزی فرانسه، این هفته در سخنرانی خود در پاریس، از وضعیت آشفته بازار رمز ارز در هفته‌های اخیر به عنوان شواهدی یاد کرده بود که نشان می‌دهند استیبل کوین‌ها ناپایدار هستند و به اشتباه چنین چیزی نامیده می‌شوند. او همچنین اضافه کرد که دارای‌های دیجیتال باید تحت نظارت تمام حوزه‌های قضایی باشند تا از اختلال در سیستم مالی بین‌المللی جلوگیری شود.

«مایرید مک‌گینس»، کمیسر خدمات مالی اتحادیه اروپا در جریان نهایی کردن قوانین رمزارز اتحادیه اروپا که با نام MiCA نیز شناخته می‌شود، همچنین خواستار نوعی توافق جهانی در مورد ارزهای دیجیتال برای محافظت از سرمایه‌گذاران و محدود کردن اثرات زیست محیطی ناشی از آن شد.

کاهش قیمت بیت کوین در طول هفته گذشته، همچنین ثروت میلیاردرهای حوزه رمزارز را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده بود و زنگ خطری برای سرمایه‌داران بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی