ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آبله میمون
علمی

سازمان بهداشت جهانی: شیوع آبله میمون قابل کنترل است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با تایید افزایش تعداد موارد ابتلا به آبله میمون در برخی کشورهای جهان، اعلام کرد شیوع این بیماری قابل کنترل است، حتی اگر شیوع آن در کشورهای غیر بومی کارشناسان بهداشت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با تایید افزایش تعداد موارد ابتلا به آبله میمون در برخی کشورهای جهان، اعلام کرد شیوع این بیماری قابل کنترل است، حتی اگر شیوع آن در کشورهای غیر بومی کارشناسان بهداشت را سردرگم کند.  

اطلاعات آماری نشان می‌دهد اولین مورد ابتلا به آبله میمون در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه گزارش شده و از آن زمان تاکنون ۱۳۱ مورد ابتلا و ۱۰۶ مورد مشکوک تایید شده است. از این تعداد، ۱۹ مورد خارج از آفریقا گزارش شده است.

با این وجود سازمان بهداشت جهانی به شرایط خوش بین است و می‌گوید این بیماری قابل کنترل است. این در حالی است که بعد از همه‌گیری کرونا و شیوع گسترده آن، جهان به هرگونه بیماری واگیرداری با دقت بیشتری توجه نشان می‌دهد و شیوع آبله میمون نیز در برخی کشورها باعث ایجاد موجی از نگرانی‌ها شده است.  

آمار ابتلا به آبله میمون در کشورهای مختلف جهان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین اعلام کرد که در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا افزایش موارد ابتلا از نقطه پیک ابتلا خبر می‌دهد یا نقطه اوج رد شده است.

آبله میمون عفونت ویروسی نادر و بومی آفریقای مرکزی و غربی است. این بیماری از طریق تماس نزدیک با افراد، حیوانات و مواد آلوده به ویروس، با علائمی مانند بثورات پوستی، تب، سردرد، درد عضلانی، تورم و کمردرد بروز می‌کند. در حالی که بیشتر موارد ابتلا که تاکنون گزارش شده، خفیف بوده و معمولا ظرف دو تا چهار هفته بهبود پیدا کرده‌اند، اما کارشناسان بهداشتی از افزایش موارد ابتلا در کشورهایی خبر داده‌اند که سابقه بیماری ندارند و بیمارانی که هیچ ارتباط مسافرتی به کشورهای مربوطه ندارند و همین مساله آنها را سردرگم کرده است.

حداقل 19 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال تاکنون موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در گزارش دیگری اعلام کرد که اکثر موارد ابتلا از طریق ارتباط جنسی منتقل شده است. اگرچه به صورت کلی نمی‌توان این بیماری را به عنوان نوعی بیماری مقاربتی در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Bigiato
    Bigiato | ۴ خرداد ۱۴۰۱

    شرم بر تو دیجیاتو :digi: 👎

    • Bigiato
      Bigiato | ۴ خرداد ۱۴۰۱

      چرا خبر رو کامل ترجمه نمی‌کنید؟

      داخل منبع اصلی ذکر شده که این لعنتی نشات گرفته از کثافت‌کاری همجنسگراها هست که با تفکرات احمقانه‌شون، دارن دنیا رو وارد بحران بعدی میکنند :

      health authorities have noted a particular concentration of cases among men who have sex with other men

      • حمید
        حمید | ۴ خرداد ۱۴۰۱

        بعد میگن ک.و.ن.ی ها که به کسی آسیب نمیزنن.....

مطالب پیشنهادی