ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک بخش بیشتری از هزینه خرید توییتر را با سرمایه شخصی‌اش تامین می‌کند

سهامداران توییتر در جلسه‌ای قصد دارند درباره خرید این شبکه اجتماعی توسط «ایلان ماسک»،بار دیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. همزمان با این موضوع، اسناد تازه‌ای از SEC فاش شده که نشان می‌دهد، مدیرعامل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۳

سهامداران توییتر در جلسه‌ای قصد دارند درباره خرید این شبکه اجتماعی توسط «ایلان ماسک»،بار دیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. همزمان با این موضوع، اسناد تازه‌ای از SEC فاش شده که نشان می‌دهد، مدیرعامل تسلا، سرمایه شخصی خود را برای خرید این شبکه اجتماعی از 27.3 میلیارد دلار به 33.5 میلیارد دلار افزایش داده است.

ماه گذشته، ایلان ماسک رقمی در حدود 46.5 میلیارد دلار را تامین کرده بود. مدیرعامل تسلا حالا با ثبت پرونده جدیدی در SEC اطلاع‌رسانی کرد که سرمایه شخصی خود را برای خرید این شبکه اجتماعی از 27.3 میلیارد دلار به 33.5 میلیارد دلار افزایش داده است. او در واقع میزان وام ارائه شده برای تضمین از طریق سهام تسلا (12.5 میلیارد دلار) را به نصف (6.25 میلیارد دلار) کاهش داده است که با این وجود، میزان بدهی او نیز در خرید 44 میلیارد دلاری توییتر کاهش پیدا می‌کند.

ایلان ماسک

به عبارت دیگر، ماسک اکنون قصد دارد برای خرید توییتر 33.5 میلیارد دلار هزینه کند و طبق گزارش CNBC، همچنین در این پرونده اشاره شده که ثروتمندترین فرد جهان، در حال مذاکره با سهامداران توییتر از جمله جک دورسی است تا سهام خود را واگذار کنند یا به تامین مالی معامله کمک کنند.

جزئیات این پرونده در حالی فاش شده است که ماسک هفته گذشته گفته بود، پیشنهاد او برای خرید توییتر تا زمان مشخص نشدن میزان دقیق کاربران فیک، ادامه پیدا نمی‌کند.

تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار سهام

ایلان ماسک

با وجود این خبر که نشان می‌دهد ایلان ماسک برای خرید توییتر همچنان تلاش می‌کند، سهام این شبکه اجتماعی، بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در واقع، پس از این گزارش، قیمت سهام توییتر به مدت چند ساعت بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

البته سهام آن اکنون به حدود 39 دلار برای هر سهم بازگشته است که این امر نشان می‌دهد همچنان تردیدهایی در بین عموم افراد درباره معامله بین ثروتمندترین فرد جهان و شبکه اجتماعی توییتر وجود دارد. در همین رابطه، جک دورسی صبح امروز از هیات مدیره توییتر به طور رسمی خارج شد تا ظاهرا دوره جدیدی برای این شرکت آغاز شده باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی