ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت رسما کار روی دستگاه مخصوص استریم بازی را تایید کرد

ایکس باکس یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی جهان است و مایکروسافت در سال 2020 با معرفی نسخه فقط دیجیتال «سری اس» گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای طرفداران خود وارد بازار کرد. حالا ردموندی‌ها رسما تایید کرده‌اند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

ایکس باکس یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی جهان است و مایکروسافت در سال 2020 با معرفی نسخه فقط دیجیتال «سری اس» گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای طرفداران خود وارد بازار کرد. حالا ردموندی‌ها رسما تایید کرده‌اند در حال کار روی یک دستگاه استریم جدید هستند تا تجربه ایکس باکس را در دسترس افراد بیشتری قرار دهند.

بیانیه رسمی مایکروسافت

مایکروسافت در بیانیه زیر که با وب‌سایت Windows Central به اشتراک گذاشته شده، توضیح می‌دهد:

«دیدگاه ما نسبت به بازی ابری ایکس باکس تغییرناپذیر است و می‌خواهیم کاربران ما بتوانند بازی‌های موردعلاقه خود را در هر دستگاه و هر مکانی که می‌خواهند، تجربه کنند. همانطور که سال گذشته اعلام شد، ما در حال کار روی یک دستگاه استریم بازی با نام رمز Keystone هستیم که بدون نیاز به کنسول، می‌تواند به هر تلویزیون یا مانیتوری متصل شود.»

مایکروسافت

در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این دستگاه وجود ندارد، اما سخنگوی مایکروسافت فاش کرد که بخش بازی این شرکت متعهد است تا تجربه ایکس باکس را از طریق یک «سخت‌افزار ارزان» جدید، در دسترس افراد بیشتری قرار دهد. در واقع این دستگاه از سخت‌افزار قدرتمندی بهره نمی‌برد و فقط بازی‌ها را از طریق سرویس ابری مایکروسافت اجرا می‌کند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این دستگاه جدید وجود ندارد، اما طبق گزارش Windows Central، چندین سالی می‌شود که مایکروسافت روی آن کار می‌کند، با این حال هنوز چندین ماه تا معرفی رسمی‌اش فاصله داریم.

ساخت یک دستگاه استریم مقرون‌به‌صرفه، از نظر تجاری برای مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد، زیرا این شرکت همیشه تلاش دارد تا سرویس «ایکس باکس گیم پس» را به افراد بیشتری ارائه می‌کند. همچنین ماه گذشته گفته شد که استریم بازی‌های ایکس باکس روی تلویزیون‌های سامسونگ ممکن می‌شود.

انتظار می‌رود دستگاه استریم مایکروسافت با اپل تی‌وی رقابت کند. ماه گذشته نیز مینگ چی-کو گفته بود نسخه جدید اپل تی‌وی با قیمتی پایین‌تر در نیمه دوم 2022 از راه می‌رسد. به نظر می‌رسد توجه بسیار زیاد کاربران به سرویس‌های استریم در دوران همه‌گیری باعث شده تا رقابت در این بازار نیز به شیوه جذابی ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی