ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعویق در پرتاب فضاپیمای سایکی ناسا
علمی

پرتاب فضاپیمای «سایکی» ناسا با تاخیر چندین هفته‌ای روبه‌رو شد

پرتاب فضاپیمای سایکی (Psyche) ناسا که مقصد آن یک سیارک فلزی است، به دلیل وجود مشکلی نرم‌افزاری با چندین هفته تاخیر مواجه شد. طبق گزارش SpaceFlightNow، مشاهده این ایراد مذکور به معنای تعویق تاریخ پرتاب ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

پرتاب فضاپیمای سایکی (Psyche) ناسا که مقصد آن یک سیارک فلزی است، به دلیل وجود مشکلی نرم‌افزاری با چندین هفته تاخیر مواجه شد.

طبق گزارش SpaceFlightNow، مشاهده این ایراد مذکور به معنای تعویق تاریخ پرتاب تعیین شده در روز 10 مرداد خواهد بود. همچنین طبق بیانیه مکتوب ناسا، ظاهرا ایراد مذکور از تایید عملکرد برنامه‌ریزی شده نرم‌افزاری که به کنترل فضاپیما می‌پردازد، جلوگیری می‌کند؛ امری که تیم مهندسین هم اکنون مشغول شناسایی و رفع آن هستند.

گفتنی است که پرتاب فضاپیمای سایکی قرار بود توسط راکت فالکون هوی اسپیس ایکس از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا انجام شود، البته که این موارد بدون تغییر خواهند ماند اما حالا با توجه به مشکل پیش آمده احتمالا بعید است تا قبل از تاریخ 29 شهریور پرتابی در کار باشد.

تعویق در پرتاب فضاپیمای سایکی ناسا

ماموریت فضاپیمای سایکی ناسا

فضاپیمای سایکی در تاریخ 9 اردیبهشت از مرکز JPL ناسا در کالیفرنیا  وارد مرکز فضایی کندی شد و قطعات سایکی پس از رسیدن به «ساختمان خدمات محموله‌های خطرناک» این مرکز فضایی پیاده‌سازی و آماده پرتاب شدند. ایراد مذکور نیز طی همین آماده‌سازی‌های نهایی مشاهده شد.

البته سایکی حتی پیش از رسیدن به سکوی پرتاب فلوریدا نیز آزمون‌های بسیاری را پشت سر گذاشت، برای مثال طی آزمونی که از آن اصطلاحا به عنوان آزمایش «Shake & Bake» یاد می‌شود، فضاپیما را در شرایط شبیه‌سازی شده پرتاب و فضا قرار دادند تا آمادگی آن را محک بزنند.

تعویق در پرتاب فضاپیمای سایکی ناسا
سیارک سایکی، مقصد فضاپیمای سایکی

همچنین بد نیست بدانید که ماموریت فضاپیمای سایکی مطالعه یک سیارک فلزی عجیب از فاصله نزدیک است که آن هم سایکی نام دارد و در کمربند سیارکی حد فاصل مریخ و مشتری قرار گرفته است. سیارک سایکی تنها مورد در این زمینه است که تماما از آهن و نیکل تشکیل شده و مطالعه آن به دانشمندان کمک می‌کند اطلاعات جدیدی از نحوه شکل‌گیری سیارات منظومه خورشیدی‌مان بدست آورند.

ارتباط سیارک سایکی و نحوه شکل‌گیری سیارات منظومه ما در این است که زمین نیز از هسته‌ای با جنس مشابه تشکیل شده و شاید سایکی نیز زمانی در مسیر تبدیل شدن به یک سیاره قرار داشته اما امر مذکور به دلایلی بی‌سرانجام باقی مانده، امری که تحقیق در خصوص آن می‌تواند پاسخ‌های بسیاری را برای پیشینه منظومه شمسی به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی