ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش 4 درصدی فروش گجت‌های پوشیدنی در فصل اول 2022

به گزارش کانالیس فروش گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مجموع به 41.7 میلیون دستگاه می‌رسد که از افت ‌4 درصدی فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۶

به گزارش کانالیس فروش گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مجموع به 41.7 میلیون دستگاه می‌رسد که از افت ‌4 درصدی فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد.

دراین بین، 9.7 میلیون گجت پوشیدنی (23.3 درصد از بازار) از آن را دستبندهای تناسب اندام تشکیل می‌دهد.

شرکت تحلیل بازار کانالیس (Canalys)، گزارش خود در مورد وضعیت بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2022 را منتشر کرد. طبق این گزارش، عرضه دستگاه‌های پوشیدنی در سه ماهه ابتدایی سال 2022 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، در مجموع 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

برترین تولیدکنندگان ابزارهای پوشیدنی

پوشیدنی

در حال حاضر، اپل، هواوی و شیائومی سه برند برتر بازار دستگاه‌های پوشیدنی جهان محسوب می‌شود. اپل با سهم 22.1 درصدی در جایگاه اول قرار دارد. غول کوپرتینویی 9.2 میلیون اپل واچ در فصل اول سال 2022 روانه بازار کرده و در مقایسه با سه ماهه اول سال 2021، رشد 21 درصدی در فروش را تجربه کرده است.

پوشیدنی

هواوی با سهم 11.1 درصدی در بازار پوشیدنی‌ها و عرضه 4.1 میلیون دستگاه از دستبندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند خود، رتبه‌اش را از جایگاه سوم به جایگاه دوم ارتقا داده است. از اکوسیستم OpenHarmony ساعت‌های هوشمند هواوی به عنوان یکی از نکات جذاب آن یاد شده که امکان اتصال به گوشی هواوی و سایر دستگاه‌های هوشمند این شرکت را برای کاربران فراهم می‌کند. برای مثال، می‌توان از ساعت هواوی به عنوان کلید دیجیتال خودرو هواوی برای باز کردن قفل درب آن استفاده کرد.

پوشیدنی

در نهایت، شیائومی با سهم بازار 10.1 درصد و فروش 4.2 میلیون دستگاه، از رتبه دوم به رتبه سوم سقوط کرده است. از کاهش توجه مصرف‌کنندگان به دستبندهای تناسب اندام به عنوان یکی از دلایل سقوط این شرکت چینی یاد شده است.

پوشیدنی

سامسونگ و فیت‌بیت در جایگاه‌های چهارم و پنجم این لیست قرار دارند. سامسونگ در سه ماهه ابتدایی بازار پوشیدنی‌ها سهم 8.1 درصدی را کسب کرده و 3.4 میلیون دستگاه وارد بازار کرده است. در همین حال، Fitbit که توسط گوگل خریداری شده، با سهم 7 درصد از کل بازار پوشیدنی‌ها، فروش خود را به 2.9 میلیون کاهش داده است.

پوشیدنی

بازار دستبندهای تناسب اندام، از سه ماهه چهارم سال 2020 روند نزولی داشته است. این دستگاه‌ها در سه ماهه گذشته با کاهش 37 درصدی مواجه شدند که با این وجود، با ششمین سقوط فصلی متوالی خود روبرو شده‌اند. در مقابل، بازار ساعت‌های هوشمند و معمولی رشد 15 درصدی سالانه را تجربه کرده است. همچنین از نمایشگرهای بزرگ‌تر، ویژگی‌های غنی‌تر و عمر باتری طولانی‌تر به عنوان دلایل محبوبیت ساعت‌های هوشمند به عنوان دستبندها یاد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی