ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاکسکان
تکنولوژی

تنش در بین تامین‌کنندگان اپل؛ جذب غیرقانونی کارگران فاکسکان توسط رقبا

«یانگ لیو»، مدیرعامل و رئیس شرکت فاکسکان (Foxconn)، یکی از تامین‌کنندگان مهم اپل رقبای خود و سایر تامین‌کنندگان غول فناوری در ویتنام را به جذب غیرقانونی کارکنانش متهم کرد. طبق گزارش بلومبرگ، رئیس فاکسکان در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

«یانگ لیو»، مدیرعامل و رئیس شرکت فاکسکان (Foxconn)، یکی از تامین‌کنندگان مهم اپل رقبای خود و سایر تامین‌کنندگان غول فناوری در ویتنام را به جذب غیرقانونی کارکنانش متهم کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، رئیس فاکسکان در گفتگو با رسانه‌ها، از کشمکش شرکت‌های ویتنامی صحبت کرد که در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند. گفته می‌شود که رقبای این شرکت، در حال ایجاد تاسیساتی در نزدیکی پردیس‌های فاکسکان هستند تا بتوانند کارگران آن را جذب کنند و از دانش و مهارت آن‌ها بهره‌مند شوند.

هرچند لیو در صحبت‌های خود به شرکت خاصی اشاره نکرده، اما تاکید داشت که از این حرکت نباید چشم‌پوشی کرد.

تغییر رویه اپل و تنش فاکسکان با رقبا خود

فاکسکان

فاکسکان و دیگر شرکت‌های تامین کننده اپل، در حال تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود در ویتنام هستند، زیرا غول فناوری در نظر دارد تا در آینده تولیدات خود را در خارج از چین انجام دهد. بنابراین شرکت‌های بیشتری در سایر کشورها از جمله ویتنام تلاش می‌کنند تا با افزایش امکانات خود، به یکی از تامین‌کنندگان اپل تبدیل شوند. در همین راستا به نظر می‌رسد که فاکسکان به نوعی تحت تاثیر روند افزایش فعالیت این دسته از شرکت‌ها قرار گرفته است.

رئیس شرکت فاکسکان همچنین توضیح داد که هم اکنون حدود 60 هزار نفر در ویتنام برای این شرکت مشغول به کار هستند و آن‌ها در سال‌های آینده، برنامه‌هایی برای افزایش پرسنل خود نیز دارند.

در ماه جاری گزارش شده بود که اپل خطوط تولید آیپد خود را به ویتنام منتقل کرده است تا از اختلال بیشتر زنجیره تامین خود به دلیل اقدامات چین برای مقابله با ویروس کرونا جلوگیری کند.

در اواخر سال گذشته، کارخانه‌های فاکسکان در شنژن چین نیز بخاطر شیوع کرونا تعطیل شده بودند که این امر برای سامسونگ و اپل دردسر جدیدی به حساب می‌آمد. همچنین این شرکت، در اواخر سال قبل از تاسیس یک کارخانه 9 میلیارد دلاری در عربستان سعودی خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی