ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

یک منبع آگاه از دستگیری یک نفر در جریان حمله سایبری به شهرداری تهران خبر داد

یک منبع آگاه از حضور عوامل داخلی در جریان حمله سایبری شهرداری تهران خبر داد. به گفته وی یک نفر تا به امروز در جریان این خرابکاری و حمله سایبری دستگیر شده است. این در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۳

یک منبع آگاه از حضور عوامل داخلی در جریان حمله سایبری شهرداری تهران خبر داد. به گفته وی یک نفر تا به امروز در جریان این خرابکاری و حمله سایبری دستگیر شده است. این در حالی است که چند روز پیش، رئیس شورای شهر تهران از دستگیری فرد یا افرادی در این ماجرا ابراز بی اطلاعی کرده بود.

شهرداری تهران در 12 خرداد مورد حمله سایبری قرار گرفت و بسیاری از فعالیت‌های این مجموعه در سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف مختل شد. اختلالی که به نظر می‌رسد همچنان در بخشی از سامانه‌های شهرداری وجود داشته و رفع نشده است.

اما بررسی‌های بیشتر حادثه مذکور، این احتمال را مطرح ساخته بود که همانند ماجرای حمله سایبری به سامانه‌های سوخت‌رسانی کشور، عامل یا عوامل نفوذی در سازمان شهرداری نیز دخیل بوده‌اند.

در این رابطه خبرگزاری آنا به نقل از یک مقام مسئول مدعی شده است که یکی از عوامل نفوذی در پی این حمله سایبری تا به امروز دستگیر شده است. پیش از آن هم برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز مبنی بر دست داشتن عوامل داخلی در این حادثه حدس و گمان‌هایی می‌زدند.

«علی اصغر قائمی» یکی از منتخبین شورای شهر تهران درباره دست داشتن عوامل داخلی در این حمله سایبری روز گذشته گفته بود: «باتوجه به این حجم از شناخت معماری و مشخصات فنی سامانه، حدس زده می‌شود که احتمال همکاری از درون سازمان وجود داشته باشد، اما هنوز شواهدی مبنی بر این موضوع وجود ندارد.»

با این وجود، «مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از دستگیری فرد یا افرادی پیرامون حمله سایبری رخ داده به سامانه‌های شهرداری، اینگونه صحبت‌ها را مستند ندانسته بود.

گفتنی است نزدیک به دو هفته از حمله سایبری رخ داده می‌گذرد اما همچنان سرویس‌دهی برخی از سامانه‌های شهرداری تهران با اختلال مواجه است. زمانی نیز برای رفع این مشکلات و پایان آن رسما اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kamyar Sedighi
    Kamyar Sedighi | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

    Tehran

مطالب پیشنهادی