ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیر آکادمی دیجی‌پی: به دنبال افزایش انگیزه دانشجویان و کاهش مهاجرت هستیم

آکادمی دیجی‌پی با هدف تربیت نیروهای توانمند در حوزه فین‌تک، به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. آن‌ها ضمن توانمندسازی دانشجویان برای حضور در بازار کار، به کسب‌وکارهای صنعت فین‌تک نیز برای یافتن نیروی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

آکادمی دیجی‌پی با هدف تربیت نیروهای توانمند در حوزه فین‌تک، به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. آن‌ها ضمن توانمندسازی دانشجویان برای حضور در بازار کار، به کسب‌وکارهای صنعت فین‌تک نیز برای یافتن نیروی کار متخصص کمک می‌کنند. این آکادمی همچنین در تلاش است تا فضای امیدوار کننده‌ای برای آینده شغلی دانشجویان ایجاد تا از مهاجرت افراد جلوگیری کند. مدیر این آکادمی با تاکید بر این هدف، به دیجیاتو گفت در تلاش هستند تا مسیری را در حوزه فین‌تک بسازند که ماندنی باشد.

دیجی‌پی به عنوان زیر مجموعه دیجی‌کالا که در حوزه فین‌تک و لندتک فعالیت می‌کند، به تازگی آکادمی را جهت تربیت دانشجویان مستعد راه‌اندازی کرده است. «مهشاد نوروزی»، مدیر این آکادمی در گفت‌وگو با دیجیاتو دو هدف را از راه‌اندازی آکادمی دیجی‌پی ترسیم کرده و گفت:

«تحلیل‌های ما از بازار، صنعت و مشاغل نشان می‌دهد مساله مهاجرت و ریزش نیروها به چالشی بزرگ برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. همین امر باعث شد تا نیاز به فضایی برای توامندسازی افراد جهت حضور در بازار کار احساس کنیم. در همین راستا آکادمی دیجی‌پی را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم به دانشجویان مهارت‌های کاری مورد نیاز را آموزش دهیم، افراد مستعد را شناسایی کنیم و در فضایی مناسب دانش تجربی و آکادمیک را به دانشی عملی و کاربردی تبدیل کنیم. این امر از نظر ما می‌تواند تا حدی جلوی افزایش مهاجرت‌ها را گرفته و افراد مستعد در شرکت‌های داخلی مشغول به کار شوند.»

به گفته وی هدف دیگرشان از راه‌اندازی این آکادمی، یافتن نیروهای متخصص برای دیجی‌پی و البته کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک است: «ما سعی داریم تا حد ممکن نیازهای نیروی انسانی دیجی‌پی را از کانال آکادمی تامین کنیم.»

توانمدسازی دانشجویان

نوروزی در ادامه به مزیت رقابتی و هدف بلندمدت آکادمی دیجی‌پی اشاره کرده و گفت: «ما به دنبال این هستیم تا یک آکادمی تخصصی در حوزه فین‌تک باشیم و برای شرکت‌های این حوزه دوره‌هایی را برگزار و جریان دائمی شناسایی استعدادها و توانمندسازی آن ها را در حوزه فین‌تک و مشاغل این حوزه ایجاد کنیم.»

او ابراز امیدواری کرد تا پایان سال با طراحی برنامه های با کیفیت، در حفظ اعتبار و اعتماد بازار به این آکادمی تخصصی فین‌تکی گام بردارند.

تلاش برای کاهش انگیزه‌های مهاجرت افراد

اما آکادمی دیجی‌پی با چه ابزارهایی می‌تواند افراد را از مهاجرت منصرف کند؟ نوروزی در پاسخ به سوال دیجیاتو گفت:

«ما به دنبال ساخت مسیری هستیم که ماندنی باشد. در واقع آکادمی را ایجاد کرده‌ایم که اگر ما هم نبودیم بتواند افراد را توانمند کند. اعتقاد دارم اگر افراد از آینده کاری خود مطمئن باشند که می‌توانند در کسب‌وکاری فعالیت کنند که اختیارات لازم را داشته، حقوق خوبی دریافت کنند و مسیر رشدشان مشخص و شفاف باشد انگیزه کمتری برای مهاجرت خواهند داشت.»

او همچنین از مذاکرات با یک سری دانشگاه‌های بین‌المللی خبر داد تا حتی اگر فردی علاقه به مهاجرت داشته باشد، از سوی آکادمی طبق شرایطی بورسیه شود و مجددا به کشور بازگردد یا همکاری آنلاین با این افراد ادامه داشته باشد: «اینگونه شاید محل زندگی فرد تغییر کرده باشد اما استفاده از دانش او همچنان ادامه داشته باشد.»

مدیرآکادمی دیجی‌پی اعتقاد دارد عده‌ای از مهاجرین زمانی که دوباره به ایران بازگشتند، توانستند موفقیت بیشتری کسب کنند: «آن‌هایی که از کشور می‌روند لزوما در مسیر رشد قرار نگرفته و در مواقعی  بدلیل عدم پیشرفت مورد انتظار، سرخورده شوند، اما راه بازگشتی نداشته باشند.»

برنامه‌های آکادمی دیجی‌پی

او در بخش دیگر گفت‌وگو به مذاکرات با دانشگاه‌ها همچون تهران و شریف اشاره کرده و گفت: «در بلند مدت به دنبال همکاری های مشترک با دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های حوزه فین‌تک هستیم.»

اما آیا آن‌ها در مسیر تعامل با دانشگاه‌ها، با چالش‌هایی نیز رو به رو شدند؟ مدیرآکادمی دیجی‌پی در پاسخ به این سوال دیجیاتو گفت: «در تمام دنیا این موضوع ثابت شده که دانش آکادمیک به طور 100درصد کافی نبوده و دانشجویان بایستی فضای کاری واقعی را تجربه کرده و در پروژه‌های کاری شرکت کنند. از همین رو این حس نیاز باعث شده تا حتی با استقبال از سمت دانشگاه‌ها رو به رو شویم.»

آکادمی دیجی‌پی

نوروزی با اشاره به دوره‌هایی که سال‌های اخیر با عنوان کواپ (CO-OP) برگزار می‌شوند اظهار داشت یکی از برنامه‌های احتمالی آکادمی دیجی‌پی در این راستا خواهد بود:

«در این دوره‌ها، دانشجویان در حین تحصیل و بین ترم‌های دانشگاه‌شان به شرکت‌ها معرفی شده و می‌توانند در فضای واقعی کار تجربه کسب کنند. همچنین ورکشاپ‌ها و رویدادهایی را طراحی خواهیم کرد تا با همکاری دانشگاه‌ها، استعدادها را شناسایی کنیم.»

به گفته وی آن‌ها در بعد مسئولیت اجتماعی نیز حمایت از دانشجویان کم بضاعت را در برنامه اهداف بلند مدت خود دارند تا در قالب حامی مالی بتوانند کمک هزینه های تحصیل به این دانشجویان را پرداخت کنند.

مدیر آکادمی دیجی‌پی در پاسخ به این سوال که گستره فعالیت آن‌ها تنها به تهران ختم می‌شود یا خیر، گفت:

«نقطه شروع فعالیت ما نیازهای فعلی دیجی‌پی و شرکت‌هایی است که جهت همکاری به سراغمان می‌آیند. در حال حاضر نیز با چند شرکت در حال گفت‌وگو هستیم تا در قالب برنامه ای بلند مدت، دوره‌هایی را برای تامین نیازهای نیروی انسانی شان  طراحی کنیم. اما در کنار کسب‌وکارها، دانشجویان و افراد متقاضی کار نیز مخاطبین آکادمی ما هستند، با توجه به بررسی‌هایی که از مشارکت‌کنندگان در دوره‌های آنلاین استارتاپی و فضای IT داشته‌ایم، بخش اعظمی از شرکت کنندگان از سایر استان‌ها بوده‌اند. از همین رو ما نیز با بررسی نیازها و مخاطبین‌مان، قطعا تا پایان سال دوره‌های حضوری، آنلاین و یا ترکیبی از این دو را برای ساکنین تهران و سایر استان‌ها برگزار خواهیم کرد.»

نوروزی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا با آکادمی‌های دیگری همچون دیجی‌نکست نیز همکاری خواهید داشت، گفت: «اهداف کلان آکادمی دیجی نکست بیزینسی بوده و با ما تفاوت دارد. آن‌ها دوره‌هایی را در راستای ایجاد یک کسب‌وکار طراحی می‌کنند در حالی که ما به دنبال آماده‌سازی افراد برای حضور در مشاغل هستیم. به گفته وی آن‌ها در مسیر خود امکان دارد رویدادهای مشترکی با دیجی نکست برگزار کنند البته با این کار را با حفظ محوریت اهداف خود یعنی تامین نیازهای صنعت فین‌تک انجام خواهند داد.»

به گفته وی آن‌ها در مسیر خود از فضای آموزشی و زیرساخت‌های دیجی‌نکست برای برگزاری دوره‌ها استفاده خواهند کرد و حتی امکان دارد رویدادهای مشترکی با یکدیگر برگزار کنند اما هدف خود یعنی تامین نیازهای صنعت فین‌تک را پوشش خواهند داد.

مدیر آکادمی دیجی‌پی در پایان با تاکید بر اینکه جامعه هدف آن‌ها کل ایران را در بر می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد بتوانند فضایی را برای کسب‌وکارها و دانشجویانی که با هزار امید وارد دانشگاه می‌شوند فراهم کرده تا بهترین نتیجه برای هردو قشر رقم بخورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی