ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ظاهرا دیگر اجازه دانلود ویندوز 10 و 11 را به کاربران روسی نمی‌دهد

کاربران روسی ظاهرا دیگر نمی‌توانند جدیدترین نسخه‌های ویندوز 10 و 11 و همچنین ابزارهای نصب آن‌ها را دانلود کنند. مایکروسافت هنوز درباره علت این موضوع اطلاعاتی منتشر نکرده است. این خبر ابتدا توسط یکی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

کاربران روسی ظاهرا دیگر نمی‌توانند جدیدترین نسخه‌های ویندوز 10 و 11 و همچنین ابزارهای نصب آن‌ها را دانلود کنند. مایکروسافت هنوز درباره علت این موضوع اطلاعاتی منتشر نکرده است.

این خبر ابتدا توسط یکی از خبرگزاری‌های روسیه به نام «TASS» منتشر شد و سپس به سرعت در توییتر میان کاربران دست به دست شد. طبق گزارش‌ها، حتی در صورت تغییر آی‌پی به کشور روسیه هم نمی‌توان به ویندوز 10 و 11 و همچنین ابزارهای مختلف آن دسترسی پیدا کرد و کاربران با خطای 404 مواجه می‌شوند.

امکان دانلود ویندوز 10 و 11 دیگر در روسیه وجود ندارد

حتی اگر کاربران بخواهند فایل‌های ISO ویندوز 10 و 11 را از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنند، با یک خطا با مضمون «مشکلی در درخواست شما وجود دارد» روبه‌رو می‌شوند که آن را در تصویر زیر می‌بینید:

اگرچه در روسیه کاربران همچنان می‌توانند «Windows 11 Media Creation Tool» را دانلود کنند، اما در نهایت امکان اجرای آن روی سیستم وجود ندارد و کاربران با خطای 0x80072F8F-0x20000 روبه‌رو می‌شوند که می‌گوید بنابر دلایل نامشخصی، این ابزار نمی‌تواند روی سیستم‌تان اجرا شود.

کاربران در روسیه می‌گویند زمانی که آی‌پی خود را تغییر دهند، دوباره امکان دانلود ویندوز برای آن‌ها فراهم می‌شود و می‌توانند فایل‌های مدنظرشان را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنند. اگرچه روسیه استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی را محدود کرده، اما برای کاربران مجازاتی درنظر نگرفته است.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم که علت جلوگیری از دانلود ویندوز توسط کاربران روسی چیست. شاید با یک مشکل فنی روبه‌رو باشیم شاید هم مایکروسافت از قصد دست به چنین کاری زده. ردموندی‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را به تدریج در روسیه کاهش دادند و شاید اقدام جدید هم در همین راستا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی سایبری
    علی سایبری | ۸ تیر ۱۴۰۱

    فکر کنم روسیه ای ها هم روی بیارن به vps
    نمیدونم فاز این مایکروسافت چیه. (هرگاه فاز اینها را کشف کنم، آنگاه به خویش مفتخر شوم!)

  • mrart
    mrart | ۳ تیر ۱۴۰۱

    با vps دانلود کنین 😉 😂

  • meysam ahmadi
    meysam ahmadi | ۲ تیر ۱۴۰۱

    دقیقا همون اروری هست که تو ایران میگیریم :)

مطالب پیشنهادی