ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

آیفون 13 در بازار گوشی‌های پریمیوم بدون رقیب است؛ سهم 62 درصدی اپل

طبق گزارش‌های تحقیقاتی جدیدی که منتشر شده، اپل در سه ماهه ابتدایی سال جدید، 62 درصد از بازار گوشی‌های پریمیوم یا برتر با قیمت بیشتر از 400 دلار را در اختیار دارد و و سری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

طبق گزارش‌های تحقیقاتی جدیدی که منتشر شده، اپل در سه ماهه ابتدایی سال جدید، 62 درصد از بازار گوشی‌های پریمیوم یا برتر با قیمت بیشتر از 400 دلار را در اختیار دارد و و سری آیفون 13 تاثیر زیادی روی این موفقیت داشته است.

موسسه کانترپوینت در گزارش جدید خود، داده‌هایی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد اپل از سال 2017 تاکنون، به بالاترین سهم سه ماهه اول خود در بازار گوشی‌های پریمیوم رسیده است. هرچند بازار گوشی‌های هوشمند به طور کلی کاهش پیدا کرده اما سهم اپل در این بازار در حال رشد است.

آیفون 13

تاثیر آیفون 13 در رشد بازار اپل

همانطور که در نمودار بالا توضیح داده شده، سهم اپل در بازار این گوشی‌های گران قیمت، از 57 درصد در سه ماهه اول سال 2021 به 62 درصد در سه ماهه اول سال 2022 رسیده است. تحقیقات این موسسه همچنین نشان می‌دهد که بخش عظیمی از سهم اپل توسط سری آیفون 13 به دست آمده که از اکتبر 2021 تاکنون پرفروش‌ترین مدل در سراسر جهان بوده است.

هرچند سامسونگ در این بخش از بازار، جایگاه دوم را کسب کرده، اما سهم آن احتمالا به دلیل تاخیر در عرضه سری گلکسی S22 کاهش پیدا کرده است. کره‌ای‌ها در سه ماهه اول سال جدید، موفق به دریافت سهم 16 درصدی از بازار گوشی‌های پریمیوم شده‌اند که از سال گذشته با سهم 18 درصدی کمتر است.

با این وجود، کانترپوینت توضیح می‌دهد که گلکسی S22 اولترا به عنوان ترکیبی از بهترین‌های سری S و سری نوت، کاملا موفق بوده.

هواوی هم در طول سال گذشته تاکنون، شاهد کاهش عظیمی در سهم خود بوده که از 9 درصد به 3 درصد تغییر پیدا کرده است. درباره سایر برندها، سهم شیائومی (4 درصد) و ویوو (3 درصد) نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و فقط اوپو رشد 1 درصدی را تجربه کرده است.

اپل سری آیفون 13 را به جدیدترین تراشه خود یعنی A15 Bionic مجهز کرده بود و همچنین به سراغ ناچ کوچک‌تری رفته بودند. سه ماه دیگر، این شرکت قرار است آیفون 14 را معرفی کند که پیش از این در گزارش دیگری، تغییرات آن نسبت به نسل قبل بیان شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی