ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکای کروز
علمی

این هتل هوایی اتمی می‌تواند سال‌ها در هوا معلق بماند [تماشا کنید]

ویدیوی مفهومی یک هواپیمای عجیب و جذاب به نام «اسکای کروز» (Sky Cruise) به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و پرنده غول‌پیکری را نشان می‌دهد که می‌تواند 5000 مسافر حمل کند. این هتل لوکس ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

ویدیوی مفهومی یک هواپیمای عجیب و جذاب به نام «اسکای کروز» (Sky Cruise) به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و پرنده غول‌پیکری را نشان می‌دهد که می‌تواند 5000 مسافر حمل کند. این هتل لوکس که امکانات مختلفی را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد، می‌تواند تا سال‌ها در آسمان معلق بماند و هیچ رد پای کربنی نداشته باشد.

ایده هتل‌های معلق جدید نیست و در گذشته بارها مطرح شده بود، اما طرح مفهومی جدیدی که در این باره منتشر شده، از فناوری‌های تازه‌ای استفاده می‌کند. مسافرانی که می‌خواهند به «اسکای کروز» بروند، باید با هواپیماهای معمولی به این هتل معلق برسند.

اسکای کروز چه بخش‌هایی دارد؟

مسافران روی این هتل به چندین منطقه مخصوص برای تماشای مناظر هوایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی و حتی یک مرکز درمانی دسترسی خواهند داشت. اسکای کروز همچنین چندین سالن سینما، تئاتر و اتاق بازی دارد تا سرنشینان خود را سرگرم کند. این هواپیما توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و می‌تواند ضمن پیش‌بینی وضعیت هوا، لرزش‌های هوایی را با سیستمی شبیه حذف نویز هدفون‌ها خنثی کند.

این هتل قرار نیست رد پای کربنی داشته باشد و در عوض انرژی خود را از 20 موتور الکتریکی تامین خواهد کرد. سوخت این موتورها از طریق یک نیروگاه کوچک همجوشی هسته‌ای به دست می‌آید و اجازه می‌دهد تا این وسیله سال‌ها در آسمان باقی بماند.

اسکای کروز

این طرح مفهومی در اصل چند سال پیش توسط «تونی هولمستن» طراحی شد و به تازگی «هاشم القیلی» آن را به شکل انیمیشن درآورده است. او از این هتل هوایی با نام فلایتانیک نام می‌برد که اسم خود را از کشتی بزرگ و لوکس تایتانیک گرفته است.

اگرچه اسکای کروز از نظر ظاهری بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما عده‌ای باور ندارند که چنین وسیله‌ای حتی بتواند پرواز کند. یکی از منتقدان این طرح می‌گوید برای به پرواز درآوردن این هواپیما به فرودگاه فوق‌العاده بزرگی نیاز است که به درد هیچ هواپیمای دیگری نخواهد خورد. به علاوه، هنوز تا دستیابی به برخی از فناوری‌های موجود در این شهرک پرنده فاصله زیادی داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Parham 00
    Parham 00 | ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    کشور های دیگه اِنقدر بلند پروازن بعد کشور ما باید بره با موتور پراید هواپیما بسازد

    آخه پراید خودش چیه که برن باهاش هواپیما بسازن مردم ایران باید با بهترین امکانات رو داشته باشن راه نمایی رانندگی هیچ پرایدی رو دیگه پلاک نمی کن بعد اینا میرن باهاش هواپیما می سازن واقا که

  • سینا بهرامی
    سینا بهرامی | ۱۰ تیر ۱۴۰۱

    به نظرم کار شدنی میاد ولی بی شک صرفه اقتصادی نداشته باشه

  • Ahmad Asgharixeyremasjedi
    Ahmad Asgharixeyremasjedi | ۱۰ تیر ۱۴۰۱

    باسلام وخسته نباشید.عزیزان اگه کسی فکرکنه که اینکاریاطرح نشدنی هست سخت دراشتباه هست.اگه کسی باشه که هزینه ی چنین کاری روبده من حاضرم خودم پیشرفته ترین ازینم هم بسازم همه چیز شدنی هست حتی مرده زنده کردن که اگه امکانش نبود یه کسی ۲۰۰۰ هزار سال پیش نمیتونست انجامش بده پس همه چیز شدنی هست اگه خودمان را بشناسیم.یه نمونه هم مثل کره ی ماه رو میتونم براتون مثال بزنم که چند میلیون سال پیش ساخته شده فقط کافیه خودمون رو بشناسیم و به قدرتی که خالق بهمون داده پی ببریم و ایمان داشته باشیم همه چیز شدنی هست.شعار هم نمیدم حاضرم زمینش باشه حرفم رو در فراتر ازاین طرح به اثبات برسونم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی