ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو فضانوردی کانو
خودرو

خودرو فضانوردی کانو در مرکز فضایی کندی رونمایی شد

شرکت کانو در دو پست اینستاگرامی اولین تصاویر از خودروهای حمل و نقل فضانوردان ناسا را منتشر کرد. تکنسین‌های مرکز سیستم‌های اکتشاف زمینی ناسا با پوشیدن لباس‌های فضانوردی خودرو فضانوردی کانو را در مرکز فضایی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

شرکت کانو در دو پست اینستاگرامی اولین تصاویر از خودروهای حمل و نقل فضانوردان ناسا را منتشر کرد. تکنسین‌های مرکز سیستم‌های اکتشاف زمینی ناسا با پوشیدن لباس‌های فضانوردی خودرو فضانوردی کانو را در مرکز فضایی کندی تست کردند.

این خودروها شباهت زیادی به کانو لایف‌استایل دارند، با این تفاوت که نشان ناسا روی آن‌ها حک شده است. در درخواست ناسا برای این مدل آمده است که باید فضای موردنیاز برای چهار فضانورد مجهز، سه خدمه دیگر و یک راننده در آن وجود داشته باشد. علاوه بر این، این خودرو باید گنجایش پنج کیسه تجهیزات، چهار دستگاه خنک‌کننده و یک کیسه انتقال پد را داشته باشد.

خودرو فضانوردی کانو

ناسا خواستار یک وسیله نقلیه با انتشار آلودگی صفر بود. با این حال، نیازی نیست که محدوده پیمایش این خودرو بیش از ۵۰ مایل باشد، چون فاصله فضانوردان تا فضاپیما فقط ۹ مایل است. کانو باید تا ژوئن ۲۰۲۳ تمام مدل‌های سفارش داده شده از خودرو فضانوردی کانو را به آژانس فضایی تحویل دهد.

نسخه تجاری از خودرو فضانوردی کانو نیز عرضه می‌شود

نسخه تولیدی کانو لایف‌استایل قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ با قیمت اولیه ۳۴،۷۵۰ دلار به فروش برسد. این مدل با تریم پایه، پرمیوم، ادونچر و دلیوری عرضه خواهد شد. قوی‌ترین نسخه توان ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر دارد. حداکثر محدوده پیمایش آن ۴۰۲ کیلومتر است که توسط یک باتری 80 کیلووات ساعت تأمین می‌شود.

قرارداد کانو بخشی از پروژه آرتمیس ناسا است که هدف آن برگرداندن انسان به سطح ماه است. اسپیس‌اکس توسعه کاوشگر قمری را بر عهده دارد. اولین آزمایش شامل یک پرواز بدون خدمه در اطراف ماه خواهد بود و در پرتاب دوم در مه 2024 فضانوردان به ماه فرستاده می‌شوند. مرحله سوم شامل سفر اکتشافی کاوشگر بدون سرنشین است، و در نهایت فضانوردان دوباره به ماه فرستاده می‌شوند.

خودرو فضانوردی کانو

جنرال موتورز و لاکهید مارتین در حال همکاری برای ساخت کاوشگر قمری هستند که فضانوردان را در ماه جابجا خواهد کرد. رندرها نشان می‌دهند که این کاوشگر یک وسیله نقلیه روباز با کفی مخصوص بارگیری و قابلیت رانندگی خودران خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی