ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک هایپرسونیک
علمی

آمریکا برای دومین بار در آزمایش سیستم موشکی هایپرسونیک ناکام ماند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آزمایش سیستم موشکی هایپرسونیک این کشور در هاوایی دوباره ناموفق بوده است. این شکست ظاهرا به خاطر مشکلی به وجود آمده که پس از احتراق ایجاد شده است. آمریکا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آزمایش سیستم موشکی هایپرسونیک این کشور در هاوایی دوباره ناموفق بوده است. این شکست ظاهرا به خاطر مشکلی به وجود آمده که پس از احتراق ایجاد شده است. آمریکا برای دستیابی به موشک‌های فراصوت با چین، روسیه و کره شمالی رقابت دارد.

به گزارش بلومبرگ، پنتاگون دقیقا مشخص نکرده که چه مشکلی در آزمایش اخیر این سیستم به وجود آمده، با این حال در بیانیه آن‌ها گفته شده که وزارت دفاع اطمینان دارد دستیابی به موشک‌های هایپرسونیک تهاجمی و دفاعی مطابق برنامه پیش می‌رود.

«تیم گورمن»، سخنگوی پنتاگون درباره این آزمایش گفت: «به دنبال احتراق این سیستم آزمایشی، یک ناهنجاری به وجود آمد. مسئولان برنامه حالا در حال ارزیابی سیستم هستند تا علت مشکل را برای آزمایش‌های آتی مشخص کنند.» این دومین باری است که آزمایش نمونه اولیه این سلاح، موسوم به Conventional Prompt Strike، به شکست می‌انجامد.

موشک هایپرسونیک

دومین شکست آمریکا در آزمایش موشک‌های هایپرسونیک

آمریکا پیش‌تر در ماه اکتبر در حین اولین آزمایش خود با مشکلی در عملکرد بوستر مواجه شد و نتوانست موشک را از سکو پرتاب کند. Conventional Prompt Strike قرار است روی ناوشکن‌های کلاس زام‌والت و زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا نصب شوند.

ارتش آمریکا همچنین در حال توسعه یک نسخه زمینی از این سلاح است و با همکاری دو شرکت لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن این کار را انجام خواهد داد.

به دنبال ابراز نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به عقب ماندن ایالات متحده از چین و روسیه در زمینه تولید تسلیحات هایپرسونیک، پنتاگون تولید این سیستم‌ها را در اولویت خود قرار داده است. چین پارسال با موفقیت سلاح فراصوتی خود را آزمایش کرد که با حرکت در مدار به هدف رسید. چند وقت پیش هم روسیه به اولین کشوری تبدیل شد که از موشک‌های هایپرسونیک در جنگ استفاده کرده است. کرملین از این تسلیحات در نبرد با اوکراین کمک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی