ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رادار دوران جنگ سرد
علمی

میلیونر بریتانیایی با خرید رادار دوران جنگ سرد، برای پیدا کردن UFOها دست به کار شد

«ویلیام ساچیتی»، میلیونر کارآفرین بریتانیایی که به عنوان ایلان ماسک این کشور شناخته می‌شود، چند وقت پیش یک رادار نظامی مربوط به دوران جنگ سرد را خرید و حالا از متخصصان دعوت کرده تا به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

«ویلیام ساچیتی»، میلیونر کارآفرین بریتانیایی که به عنوان ایلان ماسک این کشور شناخته می‌شود، چند وقت پیش یک رادار نظامی مربوط به دوران جنگ سرد را خرید و حالا از متخصصان دعوت کرده تا به کمک او بیایند تا با استفاده از این تجهیزات به دنبال اشیاء پرنده ناشناس یا همان UFOها بگردند.

آقای ساچینی ابتدا با یک حساب کاربری ناشناس به وب‌سایت ردیت رفت و از کاربران دعوت کرد تا در احیای این رادار به او کمک کنند. او تصویری از این مرکز را در پست خود منتشر کرد و همین باعث شد کاربران به سرعت متوجه شوند که این کاربر در واقع همان میلیونر بریتانیایی معروفی است که چند وقت پیش این رادار را خریده بود.

ساچیتی می‌گوید عده‌ای از کاربران ردیت به او پیشنهاد کرده‌اند که با این رادار ماه را اسکن کند. ولی او در پاسخ به کاربری که پرسیده بود چرا این کارآفرین چنین راداری خریده نوشت: «چون خودم را متقاعد کردم که استفاده از آن برای یافتن UFOها می‌تواند اتفاق جذابی باشد؟»

UFOها

کاربران از ایده جستجو به دنبال UFOها استقبال کردند

او می‌گوید در ابتدا این پاسخ را به‌طور جدی ننوشته بود، اما در ادامه افراد زیادی از او خواستند که واقعا از این دستگاه برای جستجو به دنبال اشیاء پرنده ناشناس استفاده کند. ساچیتی در پاسخ به این سوال که به نظرش حیات بیگانه وجود دارد یا نه، گفت این احتمال مطرح است که آن‌ها بین ما در حال زندگی کردن باشند.

راداری که ویلیام ساچیتی خریداری کرده یک رادار AMES نوع 84 است. این دستگاه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما دیشی با عرض 18 متری و ارتفاع 7.6 متری دارد. قابلیت منحصر به فرد این رادار ارسال ریزموج تا فاصله 400 کیلومتری بوده است. بریتانیا در طول سال‌های 1962 تا 1994 از این رادار استفاده می‌کرد تا در صورت حمله اتمی در دوران جنگ سرد بتواند آسمان‌ها را زیر نظر داشته باشد. بریتانیا فقط پنج نمونه از این رادارها ساخت و یکی از آن‌ها حالا به دست ساچیتی رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی