ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نگاهی به برترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین کشور

سامانه‌های آموزش آنلاین یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان و به خصوص داوطلبین کنکور هستند. افراد به واسطه این سامانه‌ها، بدون اتلاف وقت، بدون محدودیت جغرافیایی و با هزینه‌ای به مراتب کمتر از دوره حضوری ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۰

سامانه‌های آموزش آنلاین یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان و به خصوص داوطلبین کنکور هستند. افراد به واسطه این سامانه‌ها، بدون اتلاف وقت، بدون محدودیت جغرافیایی و با هزینه‌ای به مراتب کمتر از دوره حضوری می‌توانند در کلاس بهترین اساتید و معلمان به صورت آنلاین شرکت کنند. با توجه به اینکه تابستان یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای کنکوری‌ها است به سراغ معرفی بهترین سامانه‌های آموزشی آنلاین رفته‌ایم.

طی سال‌های اخیر و به خصوص با شیوع کرونا، سبک زندگی مردم تغییر کرده و استفاده از خدمات آنلاین بیش از پیش رواج یافته است. سامانه‌های آموزشی نیز یکی از صدها خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت هستند که به عدالت آموزشی کمک کرده‌اند.

امکان استفاده از بهترین اساتید و حضور در کلاس آنلاین، شرکت در آزمون‌ها و دسترسی به منابع مختلف آن هم بدون محدودیت جغرافیایی یکی از بزرگترین مزایای سامانه‌های آموزشی آنلاین است. در ادامه نگاهی به بهترین سامانه‌های آموزشی آنلاین انداخته‌ایم و مزایا و معایب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سامانه آموزش و ارزیابی هوشمند منتا

منتا یکی از سرویس‌هایی است که طی 7 سال سابقه کاری خود، بستر مناسبی را جهت یادگیری آنلاین، ارائه خدمات آموزشی اعم از کلاس کنکور آنلاین با هزینه مناسب و دسترسی به امکانات پیشرفته را برای طیف زیادی از دانش‌آموزان فراهم کرده است. برای مثال امکانات مشابه با یک مدرسه غیرانتفاعی نمونه با اساتید برتر که سالیانه حدود 60 میلیون تومان شهریه دریافت می‌کند، در منتا تنها با 15 درصد این مبلغ قابل دسترس خواهد بود.

سامانه آموزشی منتا

از جمله خدماتی که دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در منتا به آن‌ها دسترسی خواهند داشت می‌توان به حل تمرین، خودآزمایی، شرکت در انواع آزمون‌های فردی یا گروهی، دسترسی به درس‌نامه‌ها و کلاس کنکور آنلاین، رتبه‌بندی و تحلیل وضعیت تحصیلی در سطح کشور اشاره کرد.

اگرچه مخاطبان اصلی منتا، دانش‌آموزان و کنکوری‌ها هستند اما مدارس، دبیران و مشاوران نیز می‌توانند از خدمات آن برای ساخت و برگزاری آزمون، گزارش‌گیری در سطح جامعه آماری کشوری، کسب درآمد و… استفاده کنند.

در حال حاضر بیش از 10هزار درس‌نامه، نزدیک به 500 هزار سوال و بیش از 5 میلیون آزمون در بستر این سامانه آموزشی در اختیار بیش از یک میلیون دانش‌آموز قرار گرفته است. همچنین 60 هزار دبیر و مشاور و حدود 6 هزار مدرسه از خدمات منتا استفاده کرده‌اند.

وجود بانک عظیم سوالات و درس‌نامه‌های منتا موجب می‌شود تا کاربران نیاز کمتری به کتاب‌های کمک آموزشی پیدا کنند؛ به طوری که میانگین هزینه 200 هزار تومانی جهت تهیه یک منبع برای هر تک درس به کمک منتا تا 60 هزار تومان برای کل پایه کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از امکانات این سامانه آموزشی، تسهیل مدیریت برنامه مطالعاتی دانش‌آموزان است، موضوعی که می‌تواند به افزایش بهره‌وری و استفاده بهتر از زمان پیش از شرکت در آزمون‌ها کمک کند. کاربران منتا با انتخاب گزینه «مدیریت برنامه مطالعاتی» در میزکار خود قادر به ایجاد برنامه‌های شخصی جدید خواهند بود که در محیطی کاملا گرافیکی و تعاملی نمایش داده می‌شود. فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای هر برنامه شامل گروه و عنوان درسی، سوالات تستی و تشریحی، میزان مطالعه، زمان شروع و روزهای انجام آن در طی هفته می‌شود.

تام‌لند

تام‌لند یکی دیگر از سامانه‌های آموزشی است که تمرکز اصلی خود را بر محوریت برگزاری کلاس آنلاین گذاشته است. دانش‌آموزان از سراسر کشور با ثبت‌نام در این مدرسه می‌توانند در کلاس کنکور مجازی بهترین مدرسین شرکت کرده و خود را برای مقاطع درسی یا کنکور آماده کنند.

کلاس آنلاین تام‌لند

برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین و امکان ارتباط زنده با مدرس و تعامل با سایر دانش‌آموزان، صرفه اقتصادی، مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته، ارائه جزوه، تمرین و تکلیف و برگزاری آزمون‌های آنلاین از جمله مزایای تام‌لند است. همچنین امکان مشاهده آفلاین کلاس‌ها نیز وجود دارد تا دانش‌آموزان بتوانند با مشاهده مجدد، اشکالات خود را رفع کنند یا اگر نتوانستند در کلاسی حاضر شوند، از محتوای آن بهره‌مند شوند.

دوره‌های این سامانه آموزشی از پایه ششم تا کنکور را شامل می‌شود و افراد می‌توانند جلسه اول هر درس و دوره را به صورت رایگان مشاهده کنند تا بهترین مدرس را از نظر خود بیابند.

امکان پرداخت قسطی هزینه دوره در تام‌لند نیز وجود دارد که البته 5 درصد گران‌تر از پرداخت نقدی است و با شرایط مختلفی عرضه می‌شود. تمامی خدمات ارائه شده در این وب‌سایت تا اتمام کنکور سراسری سال تحصیلی جاری در دسترس می‌باشد و پس از آن مهلت استفاده از خدمات به پایان می‌رسد.

کلاسینو

کلاسینو آموزشگاه آنلاینی است که دانش‌آموزان از هر جای دنیا به صورت مجازی سر کلاس کنکور حاضر شده و به صورت زنده با مدرس ارتباط می‌گیرند. همچنین تکالیفی ارائه شده و آزمون‌هایی در این سامانه آموزشی برگزار می‌شوند.

کلاس کنکور آنلاین

کلاسینو علاوه بر خدمات ذکر شده، برای هر دانش آموز مشاوره برنامه ریزی مستقل و فردی انجام می‌دهد و تا انتهای مسیر یک مشاور و پشتیبان، آن‌ها را هدایت می‌کنند. همچنین برای تجربه و انتخاب بهتر، جلسه اول کلاس‌های این سامانه رایگان است.

گروه آموزشی ماز

این مجموعه فعالیت خود را در ابتدا از آموزش زیست آغاز کرده سپس به حیطه برگزاری آزمون کشوری گام نهاده است و اکنون در تمامی دروس و پایه‌ها، آزمون و کلاس آنلاین برگزار می‌کند.

برخلاف دیگر مجموعه‌های این فهرست، کلاس‌ها و آزمون‌های ماز تنها شامل دانش‌آموزان پایه دهم تا کنکور می‌شود. این آزمون‌ها که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود حدود 50 هزار شرکت‌کننده دارد.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خرید اشتراکی، در طول هر سال تحصیلی برای ورود به هر پنل کاربری در ماز، حداکثر از 5 کامپیوتر یا موبایل مختلف می‌توان استفاده کرد و در صورت رعایت نشدن این محدودیت، پنل به صورت خودکار بسته خواهد شد.

آکادمی امروز

آکادمی امروز یکی دیگر از موسسه‌های آموزشی آنلاین است که تمرکز آن روی آموزش و مشاوره در حوزه کنکور و برگزاری کلاس آنلاین کنکور است. نزدیک به 20 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور از مقاطع دهم تا کنکوری در دوره‌های آموزشی و منتورینگ این آکادمی شرکت کرده‌اند.

موسسه آموزشی کنکور آنلاین

آکادمی امروز چند سال است که با راه‌اندازی طرح منتورینگ آنلاین، تلاش می‌کند خدمات مشاوره‌ای را به صورت آنلاین به دانش‌آموزان ارائه کند. گفتنی است یکی از مزیت‌های سایت این مجموعه، دوره‌های رایگانی است که در اختیار تمامی کاربرانش قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محیا قادری
    محیا قادری | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    و هم‌چنین آلا.

  • داریوش
    داریوش | ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    خیلی ممنونم بابت این مطلب! خیلی برای من مفیده

مطالب پیشنهادی