ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای آیونیک 6
خودرو

تصاویر هیوندای آیونیک 6 پیش از معرفی رسمی لو رفت

تصاویر هیوندای آیونیک 6 مدل 2024 پیش از معرفی رسمی لو رفت. این مدل که دومین خودروی برقی این شرکت با نام آیونیک است، قرار بود در ماه جاری رونمایی شود. فروش آیونیک 6 قرار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۱

تصاویر هیوندای آیونیک 6 مدل 2024 پیش از معرفی رسمی لو رفت. این مدل که دومین خودروی برقی این شرکت با نام آیونیک است، قرار بود در ماه جاری رونمایی شود. فروش آیونیک 6 قرار است در نیمه اول سال آینده در آمریکا آغاز شود.

آیونیک 6 از نظر اندازه، شکل و مشخصات فنی شبیه تسلا مدل ۳ است، بنابراین احتمالاً قیمتی مشابه آن خواهد داشت. البته این مدل هنوز به طور رسمی رونمایی نشده و این فقط حدس و گمان است.

آیونیک 6 روی پلتفرم E-GMP گروه هیوندای ساخته شده ‌است، در حالی که طراحی آن ما را به یاد کانسپت پرافسی می‌اندازد که هیوندای در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشت. این مدل از جهات مختلفی نسخه هیوندای از کیا EV6 است، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها از اجزای بدنه مشترکی استفاده نمی‌کنند که نکته جالبی است.

هیوندای آیونیک 6

هیوندای و کیا با وجود به اشتراک‌‌گذاری پلتفرم و مشخصات فنی، به جای تولید مدل‌های مشابه و استفاده از نشان خود روی آن‌ها به منظور صرفه‌جویی مالی، خودروهای خود را با طراحی‌های کاملاً متفاوتی می‌سازند.  

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 6

هیوندای هنوز اطلاعاتی درباره پیشرانه آیونیک 6 اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود از همان پیشرانه آیونیک 5 در آن استفاده کند.

به عبارت دیگر، مدل پایه احتمالاً با پیکربندی دیفرانسیل عقب، توان ۲۲۵ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۰نیوتن متر و یک باتری ۵۸ کیلووات ساعت یا ۷۷.۴ کیلووات ساعت عرضه شود. مدل تمام چرخ محرک با باتری ۷۷.۴ کیلووات عرضه خواهد شد، در حالی که پیشرانه دوموتوره آن توان کلی ۳۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۲ نیوتن متر تولید خواهد کرد.

جدیدترین مدل برقی هیوندای ضریب درگ ۰.۲۱ دارد که مشابه تسلا مدل ۳ است. کابین آن شبیه آیونیک 5 است، اما مقیاس آن به یک کوپه چهاردر تغییر کرده است.

هیوندای آیونیک 6

آیونیک 6 با فاصله بین دو محور 2.95 متر، از این نظر بین کیا EV6 و آیونیک ۵ قرار می‌گیرد. این مقدار دو اینچ بیشتر از کیا EV6 و دو اینچ کمتر از آیونیک ۵ است.  

در کابین، یک نمایشگر خوشه ابزار ۱۲ اینچی و یک نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای ۱۲ اینچی در اختیار راننده قرار دارد. در حالی که این مدل در سایر بازارها با دوربین به جای آینه بغل عرضه خواهد شد، اما مدل‌های بازار آمریکا این قابلیت را ندارند.

سانگ یاپ لی رئیس جهانی بخش طراحی هیوندای گفته است که در طراحی آیونیک 6 از برخی از خودروهای ایرودینامیک دهه 1930 و همچنین ساب 92 مدل 1947 الهام گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali_Hajipour
    Ali_Hajipour | ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    پنج روز پیش معرفی شد... صبح بخیر

مطالب پیشنهادی