ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد؛ تبدیل عجیب سدان لوکس به سواری کراس!

نسل جدید تویوتا کراون رونمایی شد. این خودرو که از محبوبیت بسیار زیادی در سرزمین مادری و برخی از بازارهای دیگر برخوردار است، حالا وارد نسل شانزدهم خود شده! بله، از سال 1955 تاکنون و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

نسل جدید تویوتا کراون رونمایی شد. این خودرو که از محبوبیت بسیار زیادی در سرزمین مادری و برخی از بازارهای دیگر برخوردار است، حالا وارد نسل شانزدهم خود شده! بله، از سال 1955 تاکنون و با احتساب مدل اخیر، ژاپنی‌ها 16 نسل از تویوتا کراون را راهی بازار کرده‌اند.

تویوتا کراون 2023

تویوتا کراون 2023 دچار دگردیسی شده و حالا در قامت یک سدان با ارتفاع زیاد از سطح زمین به فروش خواهد رسید. این روند در حال تبدیل شدن به یک ترند بوده و شماری از خودروسازان سدان‌ها و استیشن‌های جدید خود را با ارتفاع بیشتری تولید می‌کنند. پژو 408 و سیتروئن C4 X دو مدل از تازه‌واردهای این گروه هستند.

از لحاظ طراحی، تویوتا کروان 2023 المان‌های بیرونی خود را از کراس‌اوور BZ4X به امانت گرفته است. در داخل کابین هم شباهت‌هایی با محصولات لکسس دیده می‌شود. در تریم‌های بالارده، این سدانِ شاسی‌بلند با رنگ دوگانه قابل سفارش است.

تویوتا کراون 2023

کراون ابتدا با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. در تریم پایه XLE و دیگر تریم‎‌های میانی، این خودرو با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود. این موتور با نسل چهارم از تکنولوژی هیبریدی تویوتا ترکیب شده و با دو موتور الکتریکی همکاری می‌کند. با اتکا به این دو موتور امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد، البته با سرعت کم و در مسافت بسیار محدود. تویوتا میزان مصرف سوخت مدل‌های مجهز به این پیشرانه را 38 مایل به ازای هر گالن یا 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی عنوان کرده است. یک گیربکس CVT وظیفه نیز انتقال قدرت را بر عهده دارد.

تویوتا کراون 2023
به ارتفاع غیرمعمول خودرو توجه کنید

تریم پرچمدار پلاتینوم، به پیشرانه موسوم به Hybrid Max مجهز است. قلب اصلی این تریم را یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر تشکیل می‌دهد. این موتور نیز با دو موتور برقی همکاری می‌کند تا مجموع قدرت پیشرانه به 340 اسب بخار برسد. در تریم پلاتینوم، خبری از گیربکس CVT نیست و از گیربکس شش سرعته خودکار با پدال‌های پشت فرمان استفاده شده است.

تویوتا کراون 2023

هر سه تریم پایه، میانی و پرچمدار، بطور استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ هستند. البته سیستم بکار رفته در تریم پلاتینوم پیشرفته‌تر بوده و برای اولین بار توسط تویوتا معرفی شده است. این سیستم E-Four نام دارد و در برخی شرایط معین تا 80 درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند تا راننده از راندن بیشتر لذت ببرد.

تویوتا کراون 2023

همانند سایر مدل‌های مبتنی بر پلتفرم TNGA، تریم‌های پایین‌رده و میانی تویوتا کراون به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب مجهز هستند. اما تریم پلاتینوم از تعلیق متغیر تطبیق‌پذیر بهره می‌برد و بخاطر حرکات کمتر بدنه، چابک‌تر است. این تریم در حالت‌های رانندگی، یک حالت شخصی‌ساز هم دارد تا راننده بتواند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند.

تویوتا کراون 2023

در داخل کابین با فضای ساده‌تری روبرو هستیم. همانند شمار زیادی از مدل‌های جدید، در پشت فرمان تویوتا کراون 2023 هم یک پنل عریض قرار دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر دیجیتال است. یکی از این نمایشگرها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد. در تریم‌‌ پایین‌رده، از چرم مصنوعی برای صندلی استفاده شده، اما تریم میانی لیمیتد و تریم پرچمدار پلاتینوم دارای صندلی‌هایی با پوشش چرم گاوی هستند. ضمن اینکه در این دو تریم گرمکن و سردکن صندلی و گرمکن فرمان استاندارد بوده و سانروف نیز موجود است.

نمایشگر سیستم اینفوتینمنت 12.3 اینچی است

اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم، وای فای و 4G و سامانه Safety Sense 3.0 از دیگر تجهیزات و امکانات تویوتا کراون 2023 به شمار می‌روند. در رابطه با مشخصات و زمان عرضه فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست.

گفتنی است به غیر از این مدل تولید انبوه، تویوتا سه کانسپت دیگر به خانواده کراون اضافه کرده کع یکی سدان، یکی کراس‌اوور و دیگری استیشن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی معلم
    علی معلم | ۲۷ تیر ۱۴۰۱

    می ارزه به کارخونه ایران خودرو و سایپا با تمام تجهیزات و کارمنداش

مطالب پیشنهادی