ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیارک
علمی

چین سیستم رادار تشخیص سیارک با بیشترین میزان پوشش‌دهی در دنیا را می‌سازد

به گزارش یک رسانه دولتی چین، این کشور احداث رصدخانه‌ای برای مشاهده اعماق فضا با کیفیت بالا را آغاز کرده تا به دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک‌های خطرناک بپردازد. این رسانه مدعی است ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

به گزارش یک رسانه دولتی چین، این کشور احداث رصدخانه‌ای برای مشاهده اعماق فضا با کیفیت بالا را آغاز کرده تا به دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک‌های خطرناک بپردازد. این رسانه مدعی است که سامانه جدید آن‌ها از نظر قابلیت مشاهده سیارک‌ها در اعماق فضا در دنیا نظیر ندارد.

طبق اعلام خبرگزاری Global Times، مقامات و دانشمندان چین می‌گویند سامانه جدید آن‌ها کمک خواهد کرد تا امکان محافظت از زمین در برابر سیارک‌ها وجود داشته باشد. این سامانه مانند برنامه‌های مشابه ناسا، سیارک‌هایی را زیر نظر خواهد گرفت که برای زمین تهدیدآمیز محسوب می‌شوند.

سامانه دفاع سیاره‌ای چین ظاهرا بیش از 20 آنتن خواهد داشت که قطر هر کدام از آن‌ها به 25 تا 30 متر می‌رسد. این آنتن‌ها به‌صورت همزمان کار می‌کنند و رصدهای باکیفیتی را از سیارک‌هایی که در فاصله 150 میلیون کیلومتری زمین وجود دارند، به دست می‌آورند.

سامانه دفاع از زمین در برابر سیارک

«لانگ تِنگ»، رئیس موسسه فناوری پکن می‌گوید احداث مرکز فویان چین قابلیت‌های دفاع نزدیک از زمین و رصدهای فضایی را افزایش می‌دهد و به مطالعه درباره سیاره‌های فراخورشیدی سکونت‌پذیر و چگونگی شکل‌گیری سیارک‌ها کمک خواهد کرد.

اولین رادار فضای دوردست با قابلیت تصویربرداری سه بعدی

احداث مرکز فویان با ساخت چهار آنتن با قطر 16 متری آغاز می‌شود تا محققان از امکان ساخت این مرکز با تمام پتانسیل‌های آن مطمئن شوند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، تعداد آنتن‌ها به بیش از 20 عدد افزایش می‌یابد تا این سامانه راداری بتواند کیفیت بالاتری ارائه کند. طبق گزارش‌ها، این مرکز اولین رادار فضای دوردست را خواهد داشت که امکان تصویربرداری سه بعدی، نظارت پویا و رصد فعال اشیاء فضایی در بخش داخلی منظومه شمسی را فراهم می‌کند.

چین در ماه آوریل اعلام کرده بود که می‌خواهد سامانه‌ای برای نظارت بر سیارک‌های نزدیک زمین بسازد تا از سیاره ما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند. این کشور همچنین در حال کار روی سامانه‌ای برای منحرف کردن سیارک‌هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۵ تیر ۱۴۰۱

    asteroid belt the distance between Earth and the closest edge of the Belt can be said to be between 1.2 to 2.2 AUs, or 179.5 and 329 million km

مطالب پیشنهادی