ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک هایپرسونیک
علمی

آمریکا با موفقیت دو موشک هایپرسونیک را آزمایش کرد

آمریکا با موفقیت توانست اولین آزمایش برنامه OpFires را در حوزه موشکی وایت سندز در ایالت نیو مکزیکو پشت سر بگذارد. OpFires سلاح هایپرسونیکی است که توسط شرکت لاکهید مارتین برای آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

آمریکا با موفقیت توانست اولین آزمایش برنامه OpFires را در حوزه موشکی وایت سندز در ایالت نیو مکزیکو پشت سر بگذارد. OpFires سلاح هایپرسونیکی است که توسط شرکت لاکهید مارتین برای آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا دارپا (DARPA) در دست توسعه قرار دارد. از سوی دیگر، نیروی هوایی آمریکا هم موشک هایپرسونیک AGM-183A را با موفقیت آزمایش کرد.

دارپا برای ایجاد سامانه‌های موشکی زمینی برنامه‌ای به نام OpFires را توسعه می‌دهد که اجازه نصب موشک‌های هایپرسونیک روی وسایل نقلیه خانواده Palletized Load System ارتش آمریکا را می‌دهد. این آژانس دفاعی در آزمایش خود سامانه OpFires را روی یک کامیون USMC logistics سوار و از سامانه کنترل آتش‌خانه‌ای ارتش استفاده کرد تا دستور پرتاب موشک را بدهد.

به گفته دارپا، OpFires با موفقیت موشک خود را آزمایش کرده است. «جاشوا استالتس»، معاون کلنل و مدیر برنامه OpFires می‌گوید: «این [آزمایش] یک گام نویدبخش در راه دستیابی آسان به کشنده برپاگر پرتابگر (TEL) برای شلیک دقیق موشک‌های رنج متوسط از کامیون‌های آماده و چابک است که همین حالا در ارتش و نیروی دریایی آمریکا وجود دارند.»

پرتاب موشک هایپرسونیک از بمب‌افکن

از سوی دیگر، نیروی هوایی آمریکا موشک AGM-183A را سوار بر بمب‌افکن استراتوفورترس B-52 به آسمان برد و از هوا آن را رها کرد. سپس یک بوستر راکتی هدایت این موشک هایپرسونیک را برعهده گرفت تا سرعت آن را به 5 ماخ برساند. به گفته نیروی هوایی، این آزمایش با موفقیت اهداف اصلی و ثانویه خود را به انجام رساند و راه را برای آزمایش‌های بعدی در دنباله سال هموار کرد.

موشک هایپرسونیک روی بمب‌افکن

لاکهید مارتین در بیانیه‌ای در این باره گفت آزمایش آن‌ها توانایی بوستر سلاح پاسخ سریع هوا-پرتاب (ARRW) در رسیدن به سرعت‌های هایپرسونیک را به نمایش گذاشت، به گردآوری اطلاعات حیاتی برای آزمایش‌های بعدی پرداخت و قابلیت جداسازی ایمن موشک از هواپیما را تایید کرد.

موشک‌های هایپرسونیک در بخش بالایی اتمسفر حرکت می‌کنند و سرعت آن‌ها به 6200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آمریکا در زمینه توسعه این جنگ‌افزارها با چین و روسیه رقابت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    این سلاح‌هایی که دولتها دارن میسازن قراره علیه یه سری انسان بی‌گناه استفاده بشه!

  • dotpybot dotpy
    dotpybot dotpy | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    شکست خورد ازمایش را که خیلی می کنند ولی نتیجه مهمه

مطالب پیشنهادی