ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرپاد
تکنولوژی

طراحی اولین ایرپاد جهان با پورت USB-C [تماشا کنید]

«کن پیلونل»، مهندس رباتیکی که در چند سال گذشته به دلیل ساخت نسخه‌های جدیدی از گوشی‌ها مانند آیفون با USB-C شناخته می‌شود، این بار اولین ایرپاد دنیا با پورت USB-C را طراحی کرده است. پیلونل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

«کن پیلونل»، مهندس رباتیکی که در چند سال گذشته به دلیل ساخت نسخه‌های جدیدی از گوشی‌ها مانند آیفون با USB-C شناخته می‌شود، این بار اولین ایرپاد دنیا با پورت USB-C را طراحی کرده است.

پیلونل در گذشته نیز دست به چنین کاری زده بود. به عنوان مثال، او پاییز سال گذشته، اولین آیفون دنیا با USB-C در مزایده‌ای با قیمت 86 هزار دلار فروخته بود. او همچنین اوایل سال جاری، اولین گوشی اندرویدی جهان با پورت لایتنینگ را نیز طراحی کرده بود تا به همه نشان دهد که گوشی‌های آیفون یا اندروید را با پورت‌ها دیگر نیز می‌توان ساخت.

فرآیند بسیار سخت تعمیر ایرپاد اپل

با این حال، او اکنون به سراغ ایرپاد اپل رفته است. ویدیو بالا با تماس تلفنی او با اپل آغاز می‌شود که در آن، پیلونل به غول فناوری توضیح می‌‌دهد که قاب شارژ ایرپاد او به درستی کار نمی‌کند و آیا روشی برای تعمیر آن وجود دارد یا خیر. در مقابل نماینده اپل به او توضیح می‌دهد:

«در صورت خراب شدن پورت شارژ یا باتری، صرفا تعویض قاب مقرون‌به‌صرفه‌تر است.»

پیدا کردن باتری‌های ایرپادر کار سختی نیست و آن‌ها نسبتا ارزان هستند، اما کانکتور اختصاصی لایتنینگ چیزی است که کار را سخت کرده است. بنابراین برای تعویض پورت جعبه شارژ آن‌ها، باید یک کیس شارژ جدید پیدا کنید. با این حال، پیلونل تصمیم گرفت تا پورت ایرپاد خود را به USB-C تغییر دهد.

همانطور که در ویدیو توضیح داده می‌شود، جعبه شارژ هدفون‌های اپل به گونه‌ای طراحی شده که تعمیر کردن آن را بسیار دشوار می‌کند. در واقع اگر خواسته باشید پورت آن را تعویض کنید، قاب آن به‌راحتی می‌شکند. پیلونل نیز برای برطرف کردن این مشکل، با پرینتر سه‌بعدی خود یک محفظه جایگزین طراحی می‌کند.

او همچنین طرح‌های خود را در صورت نیاز، در دسترس کاربران قرار می‌دهد و امیدوار است که با وجود این روش، جعبه‌های شارژ ایرپاد بیشتری را بتوان بازسازی و تعمیر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی