ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپرایت
علمی

تصمیم کوکاکولا بعد از 60 سال: عرضه نوشابه اسپرایت در بطری سفید قابل بازیافت

شرکت کوکاکولا پس از گذشت بیش از 60 سال قصد دارد نوشابه غیرالکلی اسپرایت یا سپرایت (Sprite) را به جای عرضه در بطری‌های شناخته شده سبز رنگ، آن را با بطری شفاف دوست‌دار محیط زیست ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۸

شرکت کوکاکولا پس از گذشت بیش از 60 سال قصد دارد نوشابه غیرالکلی اسپرایت یا سپرایت (Sprite) را به جای عرضه در بطری‌های شناخته شده سبز رنگ، آن را با بطری شفاف دوست‌دار محیط زیست به بازار عرضه کند.

از هفته آینده، نوشابه‌های لیمویی این برند معروف با لوگو و طراحی بسته‌بندی جدید و بطری قابل بازیافت روانه بازار می‌شود، اما رنگ زمردی آشنای روی بسته‌بندی آن همچنان وجود خواهد داشت.

بطری قابل بازیافت جدید اسپرایت

بطری سبز رنگ فعلی حاوی پلی‌اتیلن ترفتالات (PTE) سبز است که معمولا فقط در اقلام یکبار مصرف مانند لباس بازیافت می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها بطری‌های دیگری تولید کرد. با این حال، همانطور که جولیان اوچوا، مدیر اجرایی شرکت بازیافت R3CYCLE که کوکا-کولا با آن قرارداد دارد توضیح می‌دهد:

«بطری‌های شفاف اسپرایت زمانی که بازیافت می‌شوند، می‌توانند به بطری‌های جدیدی تبدیل شوند که با این وجود، به ساخت نوعی اقتصاد چرخشی برای پلاستیک‌ها کمک می‌کنند.»

اسپرایت

هم‌اکنون نیز در برخی بازارهای خارجی یا برای برخی طعم‌های خاص، نوشابه‌های این برند در بطری‌های شفاف عرضه می‌شود.

کوکاکولا، شرکت مادر اسپرایت همچنین اعلام کرد که بطری‌های آب برند Dasani آن به طور کامل از 100 درصد پلاستیک قابل بازیافت (PET) ساخته خواهد شد. در بیانیه این شرکت همچنین توضیح داده شده که این اقدام در مقایسه با سال 2019، ضایعات پلاستیکی را به اندازه حدود 9 میلیون کیلوگرم کاهش می‌دهد.

اسپرایت

به گزارش سی‌ان‌ان، سایر نوشیدنی‌های متعلق به کوکاکولا، مانند Fresca و Mello Yello که از بطری‌های سبز استفاده می‌کنند نیز در ماه‌های آینده شامل این تغییر خواهند شد.

این شرکت در فوریه سال 2021، یک بطری نوشابه جدید 390 میلی‌لیتری معرفی کرد که برای اولین بار به صورت کامل از 100 درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده بود. کوکاکولا از طریق ابتکار جهانی بدون زباله که در سال 2018 اعلام شده بود، قصد دارد تا سال 2030 در بطری‌ها و قوطی‌ها خود از 50 درصد مواد بازیافتی استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی