ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت پورشه به فرمول یک با مشارکت ردبول

رقابت‌های فرمول یک همیشه مقصد شگفت انگیزی برای خودروسازان بزرگ‌ بوده است. پورشه نیز از این قائده مستثنی نیست و تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۶ به این رقابت‌ها بپیوند‌د. در همین راستا خبرهای غیر ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

رقابت‌های فرمول یک همیشه مقصد شگفت انگیزی برای خودروسازان بزرگ‌ بوده است. پورشه نیز از این قائده مستثنی نیست و تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۶ به این رقابت‌ها بپیوند‌د. در همین راستا خبرهای غیر رسمی مبنی بر اینکه پورشه 50 درصد از سهام ردبول ریسینگ را خواهد خرید، در حال انتشار است. هدف پورشه برای خرید 50 درصد از سهام تیم ردبول قبل از ورود به فرمول یک در سال 2026، در سندی که توسط شورای رقابت مراکش منتشر شده، مشخص شده است.
ردبول تا سال ۲۰۲۵ برای تامین موتور و تجهیزات فنی با هوندا قرارداد دارد و شاهد هستیم که همکاری ردبول و هوندا مثمر ثمر بوده است و ردبول عملکرد بسیاری خوبی با هوندا داشته و هم‌ اکنون در صدر جدول مسابقات است.
ظاهرا قرار بوده که این خبر به طور رسمی در آخر هفته‌ی گرندپری اتریش منتشر شود، اما به دلیل تایید نشدن قوانین پاوریونیت سال 2026 توسط شورای جهانی موتوراسپورت در تاریخ 29 ژوئن، به تعویق افتاد؛ زیرا تعیین نهایی قوانین پاوریونیت سال 2026 برای تایید رسمی ورود پورشه به فرمول یک، اجباری است.

قرار است از سال ۲۰۲۶ میلادی استفاده از سوخت مصنوعی در این رقابت‌ها عملیاتی شود. سوختی که همین حالا توسط شرکت پورشه مورد تحقیق و توسعه قرار داده شده است.
به گزارش اتواسپورت، همکاری پورشه و ردبول به مدت 10 سال و تا سال 2036 خواهد بود. انتظار می رود خبر رسمی این همکاری در 4 آگوست منتشر شود.
با توجه به جضور مرسدس در فرمول یک به نظر می‌رسد با ورود پورشه به رقابت‌های فرمول یک شاهد رقابت سنگین آلمانی‌ها در این سری از رقابت‌ها خواهیم بود. به خصوص که شایعاتی نیز از مشارکت بی ام و و مکلارن برای حضور در فرمولاوان شنیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی