ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوین بیس
تکنولوژی

وضعیت آشفته صرافی رمزارز کوین بیس؛ ضرر 1.1 میلیارد دلاری در فصل دوم 2022

صرافی رمزارز Coinbase گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم 2022 را اعلام کرده که در آن به ضرر 1.1 میلیارد دلاری اشاره شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

بازار کریپتو شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کند. ارزش بیت کوین و اتریوم به عنوان دو ارز دیجیتال بزرگ از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد کاهش یافته و حالا به نظر می‌رسد صرافی‌های رمزارز نیز چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. کوین بیس (Coinbase)، بزرگ‌ترین صرافی ایالات متحده در گزارش سه ماهه دوم 2022 خود به زیان مالی 1.094 میلیارد دلاری اشاره کرده است.

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در گزارش خود به درآمد 802.6 میلیون دلاری اشاره کرده که نسبت به سه ماهه قبل 45.1 درصد و نسبت به همین سه ماهه در سال گذشته 153.1 درصد کاهش پیدا کرده است. کوین بیس از کاهش ارزش بازار کریپتو به عنوان دلیل اصلی زیان خالص آن که نزدیک به 1.1 میلیارد دلار بوده، اشاره کرده است.

بنابراین، بزرگترین صرافی رمزارز آمریکا، برای دومین سه ماهه متوالی خود ضرر کرده و همچنین بزرگ‌ترین ضرر خود از زمان عرضه در بورس اوراق بهادار نزدک (Nasdaq) در سال 2021 را اعلام کرده است.

تاثیر افت بازار کریپتو بر ضرر تاریخی کوین بیس

کوین بیس

زمانی که سه ماهه دوم سال آغاز شد (اول آوریل)، بیت کوین با قیمت 46 هزار دلار و اتریوم با قیمت 3450 دلار معامله می‌شد. تا پایان سه ماهه (30 ژوئن)، قیمت این ارزهای دیجیتال به ترتیب به 19,900 دلار و 1070 دلار کاهش پیدا کرد. طبیعیتا این موضوع Coinbase را به عنوان پلتفرمی برای خرید و معامله ارزهای دیجیتال تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گزارش مالی کوین‌بیس که حتی انتظارات تحلیلگران را نیز برآورده نکرده، در نامه سهامداران برای سه ماهه دوم سال 2022 به اشتراک گذاشته شده که در آن آمده است:

«رکود فعلی بسیار سریع و خشن رخ داده و ما شاهد رفتار مشتریانی هستیم که آن را در برخی بازارها نشان می‌دهد.»

کوین بیس همچنین اعلام کرد که فصل دوم سال «سه ماهه سختی» بوده و حجم معاملات در آن به میزان 30 درصد و درآمد معاملات به میزان 35 درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در پایان سه ماهه اول، مشتریان کوین بیس 256 میلیارد دلار دارایی روی پلتفرم‌ آن داشتند و در پایان سه ماهه دوم، این مبلغ با 63 درصد کاهش به 96 میلیارد دلار رسید.

کوین بیس

در سه ماهه دوم سال 2021 و زمانی که بازار کریپتو به رونق تاریخی خود دست پیدا کرده بود، کوین بیس سود خالص 1.6 میلیارد دلاری را گزارش کرده بود. بنابراین بزرگترین صرافی آمریکا نسبت به سال گذشته، زیان بزرگی را تجربه کرده است.

با این حال، کوین بیس در نامه خود نوشته که علیرغم رکود اقتصادی، این شرکت تماش تلاش خود را برای سازگاری با شرایط بازار انجام می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به تعدیل نیروی گسترده در صرافی‌های رمزارز اشاره کرد که از کوین بیس تا جمینی را شامل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی