ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعدیل نیروی گسترده در صرافی‌های رمزارز با سقوط بازار؛ از کوین بیس تا جمینی

براساس مستندات پرونده‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، صرافی نام آشنای کوین بیس می‌خواهد 18 درصد نیروی کار خود که حدود 1100 کارمند می‌شود را اخراج کند. کوین بیس تنها شرکتی نیست ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

براساس مستندات پرونده‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، صرافی نام آشنای کوین بیس می‌خواهد 18 درصد نیروی کار خود که حدود 1100 کارمند می‌شود را اخراج کند.

کوین بیس تنها شرکتی نیست که به دنبال ریزش بازار کریپتو با مشکلات بسیاری روبرو شده است. هفته گذشته، مدیر اجرایی Crypto.com اعلام کرد که 5 درصد از کارکنان یا 260 نفر را تعدیل می‌کند. در این بین، BlockFi اعلام کرده که تقریبا 20 درصد نیروی کاری خود را اخراج می‌کند.

سایر شرکت‌های ارزهای دیجیتال مانند Gemini نیز با ریزش قیمت بیت کوین وضعیت مطلوبی ندارند و تعدیل نیروی کاری را در برنامه خود قرار داده‌اند. از پاییز سال گذشته تاکنون ارزش بازار کریپتو حدود 65 درصد کاهش پیدا کرده است.

ریزش بیت کوین

صرافی کوین بیس وضعیت بحرانی را سپری می‌کند. حدود چهار ماه قبل این صرافی ظاهرا آنقدر وضعیت خوبی داشت که 14 میلیون دلار برای تبلیغ Super Bowl خرج کرد که در واقع کد QR رنگارنگی بود که به دور صفحه نمایش می‌چرخید و بینندگان را به وب‌سایتی راهنمایی می‌کرد که می‌توانستند با ثبت نام کردن، معادل 15 دلار بیت‌کوین دریافت کنند. اما اکنون با ریزش بازار رمزارزها وضعیت این صرافی تغییر کرده تا جایی که مجبور شده دست به تعدیل نیرو بزند.

«برایان آرمسترانگ»، مدیر عامل کوین بیس در پست وبلاگ به وضعیت اقتصادی به وجود آمده در اثر ریزش بازار اشاره کرد و این نکته را متذکر شد که این صرافی بیش از حد استخدام کرده بود تا بتواند جایگاه بهتری را برای خود در بازار رقم بزند. ارزش سهام این صرافی در زمان عرضه اولیه 382 دلار بود و در حال حاضر به 52 دلار رسیده است.

کوین بیس قرار است از طریق ارسال ایمیل به کارمندان وضعیت ادامه همکاری یا تعدیل را اطلاع‌رسانی کند.

خرید بیت کوین

زلزله در بازار رمزارزها با ریزش بیت کوین

شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو با سقوط قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وضعیت مطلوبی ندارند و سعی می‌کنند با راهکارهایی همچون تعدیل نیرو و عدم استخدام نیروی جدید بخشی از مشکلات به وجود آمده را حل کنند.

طی دو سال گذشته، با افزایش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، استارتاپ‌های مختلفی کار خود را در این صنعت آغاز کردند. اما وضعیت تغییر کرد و بازار دچار نوسانات شدیدی شد. بازاری که یک شبه توانست رشد صدها میلیارد دلاری را تجربه کند، دچار تغییر وضعیت شد.

حتی در برخی موارد به دلیل وضعیت نابسامان به وجود آمده، امکان برداشت سرمایه در برخی استارتاپ‌های نوپا متوقف شده است.

برخی تحلیلگران بازار پیش بینی می‌کنند که اگر روند فروش ادامه داشته باشد، وضعیت بازار بحرانی‌تر می‌شود و سهام شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو به شدت سقوط می‌کند. در چنین وضعیت‌هایی عموما خرده فروشان از بازار خارج می‌شوند.

بررسی‌های CB Insights نشان می‌دهند بیش از 62 استارتاپ ارزهای دیجیتال که اکنون رقمی حدود یک میلیارد دلار یا بیشتر ارزش دارند، در شرایط نامطلوب اقتصادی قرار گرفته‌اند.

استخدام 2000 نیرو در بایننس

در مقابل این شرکت‌ها، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا قرار گرفته که می‌خواهد نیروهای تازه‌نفس استخدام کند. بایننس می‌گوید در بحبوحه رکود چند تریلیون دلاری بازار کریپتو قصد دارد بیش از 2000 نیروی جدید استخدام کند. بنابراین بایننس در خلاف جهت بازار حرکت می‌کند و به آینده خوشبین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی