ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سگ روبات
تکنولوژی

نیروی فضایی آمریکا از سگ‌های روباتیکی برای گشت‌زنی استفاده می‌کند [تماشا کنید]

سگ روبات‌های شرکت Ghost Robotics به سنسورهای مختلفی مجهز شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز از راه دور کنترل کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۸

نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال خود از سگ‌های روباتیکی شرکت Ghost Robotics برای گشت‌های امنیتی و وظایف دیگری استفاده می‌کند.

طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، واحد «پرتاب فضایی دلتا 45» (SLD 45) نیروی فضایی که مسئول کلیه عملیات‌های پرتاب فضایی از مرکز فضایی کندی و کیپ کاناورال است، از سگ‌های روباتی برای ارزیابی خرابی‌ها و گشت‌زنی استفاده می‌کند تا با این کار، همچنین در ساعات کاری انسان‌ها به‌میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی شود.

فعالیت‌های مستقل سگ روبات Ghost Robotics

سگ روبات

بر اساس تصاویری که از این آزمایش‌ها منتشر شده، پرسنل می‌توانند این ربات‌ها که Ghost Robotics Vision 60 Q-UGVs نامیده می‌شوند را با استفاده از یک کنترلر دستی نیز از راه دور کنترل کنند. البته آن‌ها به صورت مستقل نیز وظایف خود را انجام می‌دهند و حتی می‌توانند به دستورات صوتی اپراتورها نیز پاسخ دهند.

شرکت Ghost Robotics در توضیحات ربات خود توضیح می‌دهد:

«هدف ما این است که Q-UGV های خود را به ابزاری ضروری تبدیل کنیم و به‌طور مداوم محدودیت‌های آن را برای بهبود توانایی‌هاش در راه رفتن، دویدن، خزیدن، بالا رفتن و در نهایت شنا کردن افزایش دهیم. در نهایت، ربات‌های ما ساخته شده‌اند تا جنگجویان، کارگردان و K9های ما را از خطر دور نگه دارند.»

ویدیو زیر، سگ روبات این شرکت را نشان می‌دهد که به راحتی در زمین‌های باتلاقی و شیب حرکت می‌کند.

علاوه بر این، آن‌ها را می‌توان به طیف گسترده‌ای از سنسورهای نوری و صوتی مجهز کرد که در هنگام گشت‌زنی در اطراف تاسیسات منطقه، مانند پایگاه فضایی، قابلیت‌هایی مانند «چشم و گوش» انسان‌ها داشته باشند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه سگ روبات ها را همچنین می‌توان به آنتن‌هایی مجهز کرد تا دسترسی به شبکه را در دسترس مکان‌هایی قرار دهد که در آن‌ها زیرساخت‌های ارتباطی موردنیاز وجود ندارند.

سگ روبات

این سگ روبات ها قبلا توسط نیروهای هوایی ایالات متحده نیز برای وظایف دفاعی محیطی و به عنوان بخشی از یک آزمایش بزرگ‌تر که تحت عنوان ABMS شناخته می‌شوند، آزمایش شده‌اند.

سگ‌های رباتیک Ghost Robotics Q-UGV به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب و شرایط آب‌و‌هوایی مختلف مقاومت خود را حفظ کنند و اخیرا با قسمت جدید شبیه به یک دم آزمایش شده بودند که باعث می‌شود بتوانند در زیر آب حرکت کنند. علاوه بر کاربردهای نظامی، به‌طور کلی گفته می‌شود که این سگ روبات ها در مواردی مانند مدیریت شرایط اضطراری، ایمنی و بازرسی‌های صنعتی نیز کاربرد خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

    یک رباتیک رو نظامی نکنید بگذارید برای مردم بمونه

مطالب پیشنهادی