ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشوق مالیاتی خرید خودرو برقی
خودرو

مشوق 225 میلیونی دولت آمریکا برای خرید خودروهای برقی تصویب شد

سنای ایالات متحده به تازگی لایحه‌ای به نام قانون کاهش تورم را تصویب کرده است که شامل 7500 دلار تسهیلات می شود.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۹

سنای ایالات متحده به تازگی لایحه‌ای به نام قانون کاهش تورم را تصویب کرده است. بخشی از این لایحه به مسائل آب و هوایی اختصاص دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشوق مالیاتی 7500 دلاری (معادل 225 میلیون تومان) برای خرید خودروهای برقی اشاره کرد. این مشوق‌ها به توسعه فروش خودروهای برقی در ایالات متحده کمک خواهند کرد.

فروش خودروهای برقی در ایالات متحده برخلاف اروپا چندان چشمگیر نیست. همین مساله سیاست‌مداران آمریکایی را برآن داشته است تا قوانین حمایتی را برای توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی تصویب کنند. مشوق مالیاتی خرید خودروهای الکتریکی پیش از این سقف 200 هزار دستگاه خودرو را داشت. اکنون این سقف برداشته شده است و تمامی خریداران خودروهای برقی تسلا، جنرال موتورز یا تویوتا از این مشوق بهره‌مند خواهند شد.

بخش دیگری از قانون کاهش تورم و اعتبار مالیاتی خرید خودروهای برقی، به اتومبیل‌های الکتریکی دست دوم اشاره دارد. اعتباری معادل 4000 دلار برای خرید خودروهای برقی دست دوم در این قانون لحاظ شده است. این اعتبار به بنگاه‌های فروش خودروهای دست دوم داده خواهد شد تا به صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار گیرد. همچنین خودروهای پلاگین هیبریدی یا PHEV‌ نیز به شرط داشتن باتری با ظرفیت 7 کیلووات ساعت و بیشتر، شامل مشوق مالیاتی 7500 دلاری می‌شوند.

داخلی سازی آمریکایی با مشوق مالیاتی

هدف جانبی تصویب این لایحه، استقلال خودروسازان آمریکایی از چین است. برای اینکه خودروهای برقی به فروش رسیده در بازار آمریکا شامل مشوق مالیاتی شوند، بایستی باید مواد اولیه خودرو را از آمریکای شمالی یا کشوری که با ایالات متحده قرارداد تجارت آزاد دارد تهیه کنند. هدف این است که سازندگان خودروهای الکتریکی که خودروهای برقی را در ایالات متحده می فروشند، آنها را در آمریکای شمالی بسازند و مواد خام و قطعات را از داخل تامین کنند.

انتظار می‌رود تا در سال نخست اجرای این قانون، خودروهای بسیاری واجد دریافت اعتبار مالیاتی نباشند. همین مساله تولیدکنندگان خودرو را تحت فشار قرار می‌دهد تا سخت کار کنند و شامل قانون تخفیف مشوق مالیاتی شوند. این لایحه برای اجرایی شدن به تصویب در مجلس عوام یا مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز نیاز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    بعد هم که همه اومدن داخل این قانون رو برمیدارن راحت

مطالب پیشنهادی