ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رودین کارز FZero با موتور V10 هزار اسبی معرفی شد؛ ابرخودرویی تمام فیبرکربنی از نیوزیلند

شرکت نیوزیلندی رودین کارز (Rodin Cars) قصد دارد با ابرخودروی FZero نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. سوپر اسپرتی برای پیست و خیابان.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

شرکت نیوزیلندی رودین کارز (Rodin Cars) قصد دارد با ابرخودروی FZero نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. این ابرخودرو ابتدا برای پیست توسعه می‌یابد، اما نسخه خیابانی آن نیز تولید خواهد شد. از نظر مشخصات، این ابرخودرو در سطح بالایی قرار دارد و برخی از خصوصیات آن منحصر بفرد هستند. استفاده از موتور وی 10 با قدرت 1000 اسب بخار و توسعه کامل شاسی و بدنه از فیبرکربن، از جمله این موارد است.

رودین کارز FZero

ابرخودروی رودین کارز FZero شبیه بتموبیل دیده می‌شود. طول این خودرو به 5.500 میلیمتر و عرض آن به 2.200 میلیمتر می‌رسد. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب 3.000 و 1.130 میلیمتر اعلام شده است. با وجود چنین ابعادی، FZero با احتساب سیالات و مایعات تنها 698 کیلوگرم وزن دارد. روشن است که دستیابی به چنین رکوردی به واسطه استفاده بسیار گسترده از فیبر کربن حاصل شده؛ بد نیست بدانید حتی شاسی این ابرخودرو از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده و دیسک‌های 380 میلیمتری عقب هم کربن-سرامیکی هستند. در کنار این‌ها، باید گفت رینگ‌های 18 اینچی FZero جنسی از منیزیم دارند و با تایرهای مسابقه‌ای Avon احاطه شده‌اند.

رودین کارز FZero
رودین کارز می‌گوید باله بزرگ عقبی تا 4.000 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند

نیروبخش رودین کارز FZero یک موتور 4 لیتری V10 است که سازنده آن را «انقلابی» توصیف می‌کند. این موتور کاملا جدید با همکاری شرکت مهندسی Neil Brown Engineering توسعه پیدا کرده و توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت در دور 9.000 و 910 نیوتن متر گشتاور در دور 7.250 را دارد. جالب اینکه محدوده قرمز موتور از دور 10.000 آغاز می‌شود. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند، از طریق گیربکس 8 سرعته ریکاردو به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌گردد.

رودین کارز FZero

ذکر این نکته ضروری است که رودین کارز FZero از یک موتور برقی هم سود می‌برد. با اتکا به این موتور، مجموع خروجی پیشرانه به 1.160 اسب بخار قدرت و 10.26 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به گفته سازنده، این ابرخودرو می‌تواند به لطف پیشرانه بسیار قدرتمند خود به نهایت سرعت 224 مایل یا 360 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

رودین کارز FZero

از ابرخودروی مخصوص پیست نیوزیلندی‌ها تنها 27 دستگاه تولید خواهد شد. این ابرخودرو 1.8 میلیون پوند یا 2.2 میلیون دلار قیمت دارد و تحویل آن برای تابستان آینده برنامه‌ریزی شده است. پس از عرضه این نسخه، نوبت به نسخه خیابانی خواهد رسید.

ناگفته نماند رودین کارز وعده داده تا پایان امسال پروتوتایپی کامل از FZero را تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی