ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرت پردازنده‌های ناسا به‌زودی حداقل 100 برابر افزایش می‌یابد

ناسا می‌خواهد با همکاری شرکت Microchip Technology پردازنده‌های نسل جدیدی برای ماموریت‌های آتی خود بسازد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

ناسا شرکت Microchip Technology را انتخاب کرده تا برای ماموریت‌های این سازمان پردازنده HPSC بسازد. نسل فعلی پردازنده‌های ناسا حدود 30 سال پیش توسعه یافته، اما حالا گفته شده که نسل بعدی حداقل 100 برابر قوی‌تر خواهد شد.

«وزلی پاول»، فناور ارشد ناسا در بخش قطعات الکترونیک هوایی پیشرفته می‌گوید با توجه به این که پردازنده‌های فعلی این سازمان حدود 30 سال پیش ساخته شده‌اند، در ماموریت‌های آتی به پردازنده‌های جدیدی نیاز است تا بتوانند پاسخگوی نیاز پردازشی بالاتر و اعتمادپذیری بیشتر باشند.

شرکت Microchip Technology که در چندلر آریزونا قرار دارد، با بیش از 30 سال سابقه کاری، متخصص تولید میکروکنترلر و مدارهای مجتمع سیگنال ترکیبی، آنالوگ و Flash-IP است. این شرکت طی سه سال آینده به طراحی و تحویل پردازنده HPSC یا «پردازنده پرتوان رایانش پروازهای فضایی» خواهد پرداخت تا این قطعات را به موقع به ماموریت‌های بعدی اکتشافی در ماه و سایر سیارات برساند.

فضاپیمای ناسا

مصرف انرژی پردازنده‌های ناسا کاهش می‌یابد

این قرارداد 50 میلیون دلار هزینه برداشته و طی آن Microchip قرار است فرآیند تحقیق و توسعه طولانی را پشت سر بگذارد. معماری جدید این پردازنده ظاهرا آن‌قدر انعطاف خواهد داشت که بتواند در مواقع خاص بخشی از کارکردهای خود را غیرفعال کند تا مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

این پردازنده همچنین می‌تواند کاربردهای خاص خود را روی زمین داشته باشد. ناسا می‌گوید ممکن است بتوان در زمین هم از این فناوری برای عملیات‌های خاص و حیاتی استفاده کرد؛ عملیاتی که باید حتی در صورت از کار افتادن یک بخش از سیستم به کار خود ادامه دهد.

از جمله این کارها می‌توان به اتوماسیون‌ها صنعتی، انتقال داده‌های حساس، هوش مصنوعی و حتی گذرگاه‌های اینترنت اشیاء اشاره کرد. رایانش پرتوان یکی از مهم‌ترین چیزهایی است در رادار ناسا قرار گرفته. این سازمان اخیرا به سراغ سرویس Azure Quantum رفته تا مدت زمان لازم برای انتقال دستورها از زمین به فضاپیماها و بالعکس را از چند ساعت به چند دقیقه برساند.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی