ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دستور رئیس جمهور به نیروی انتظامی؛ خودروهای بی‌کیفیت را شماره گذاری نکنید

کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی موجب نارضایتی مردم شده، این در حالیست که نظارتی بر عملکرد تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد. امروزه مبحث کیفیت خودروهای تولید شده در داخل کشور به یکی از دغدغه ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی مدت هاست که موجب نارضایتی مردم شده، این در حالیست که ظاهرا نظارت چندانی بر عملکرد تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد. در همین رابطه پلیس راهور در جلسه ای با ریاست جمهوری مجوز عدم شماره گذاری خودروهای بی کیفیت را بدست آورده است.

امروزه مبحث کیفیت خودروهای تولید شده در داخل کشور به یکی از دغدغه های افکار عمومی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است. اکثر مردم نسبت به کیفیت خودروهای داخلی انتقاد دارند. خودروساز داخلی به صورت هفتگی و ماهانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و نظارتی هم بر عملکرد آنها وجود ندارد؛‌ این مهم در حالی است که نیروی کار ارزان در اختیار خودروساز داخلی است لذا این روند باید تغییر کند.

در همین رابطه، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از دستور رئیس‌ جمهوری برای عدم شماره‌ گذاری خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی خبر داد و گفت:‌ «سازمان استاندارد در حوزه کیفیت خودروها کوتاهی کرده است.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور با مدیران‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌ که "پلیس همواره از کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد می‌کند چرا از ابزار عدم شماره‌ گذاری خودروهای بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنید؟"، اظهار کرد: همواره این موضوع مطرح است که چرا پلیس با وجود انتقاد از ناایمن بودن خودروهای تولید داخل و آتش‌ سوزی،‌ همچنان این خودروها را پلاک می‌‌کند.»

وی ادامه داد:‌ «مشکل وجود نقص در قانون است؛‌ در قانون به ‌صراحت آمده است که برای شماره‌ گذاری خودروهای سبک، سنگین و... چند مرجع باید تأییدیه صادر کنند؛ وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودروها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودروهای تولید داخل و وارداتی را شماره‌ گذاری کند. برای رفع این خلأ قانونی با رئیس‌ جمهوری جلسه‌ای برگزار کردیم و وی تأکید کرد چنانچه پلیس احساس کرد در رابطه با ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً جلوی شماره ‌گذاری گرفته شود.»

هادیان‌فر با بیان این‌که سازمان استاندارد در دوره‌های گذشته در این زمینه کوتاهی کرده است، گفت:‌ «اراده مجلس، کمیسیون اصل 90، کمیسیون صنعت، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت وجود دارد و این مقوله نباید رها شود، مخصوصاً از سوی رسانه‌هاو خبرنگاران، ما باید به‌ معنای واقعی به تولید خودروی ملی برسیم یعنی 2600 قطعه را در داخل و با کیفیت استاندارد تولید کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ شهریور ۱۴۰۱

    بالاخره یک حرکت درست انجام شد تو صنعت خودرو، لعنت به رانت ایران خودرو و سایپا چه ۸۰ میلیون ایرانی رو گروگان گرفته

مطالب پیشنهادی