ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوراکل
تکنولوژی

اوراکل به فروش اطلاعات شخصی میلیاردها کاربر متهم شد

شکایتی علیه اوراکل ثبت شده که ادعا می‌کند این شرکت داده‌های میلیاردها کاربر را به شرکت‌های شخص ثالث می‌فروشد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

شرکت اوراکل (Oracle) متهم شده داده‌های شخصی میلیاردها کاربر را جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را به اشخاص شخص ثالث فروخته است.

طبق این شکایت، اوراکل شبکه‌ای را ایجاد کرده که حاوی اطلاعات شخصی میلیاردها نفر است و هر ساله از آن برای کسب درآمد به اندازه بیش از 40 میلیارد دلار استفاده می‌کند. طبق گزارش‌های موجود، این اطلاعات شخصی ظاهرا شامل نام‌ها، آدرس‌های پستی، ایمیل‌ها، سابقه خرید، داده‌های مکان، دیدگاه‌های سیاسی و فعالیت آنلاین آن‌ها می‌شود.

اوراکل

در این دادخواست ادعا شده که اوراکل قانون فدرال حریم خصوصی ارتباطات الکترونیکی، قانون اساسی ایالت کالیفرنیا، قانون تجاوز به حریم خصوصی کالیفرنیا، قانون رقابت و قانون مشترک را نقض می‌کند.

اساس این شکایت یک ویدیو هشت ساله است که در آن، لری الیسون، مدیر ارشد فناوری و موسس این شرکت، شیوه‌های جمع‌آوری داده توسط اوراکل و نحوه استفاده از آن‌ها برای پیش‌بینی الگوهای خرید را توضیح می‌دهد.

او در این ویدیو توضیح می‌دهد:

«از آنجایی که ما اطلاعاتی در مورد مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌کنیم و شما آن را با مشخصات جمعیتی و رفتار خرید قبلی آن‌ها ترکیب می‌کنید، می‌توانیم به خوبی خرید بعدی آن‌ها را پیش‌بینی کنیم.»

اوراکل

شکایت اوراکل توسط چه نهادی ثبت شده؟

این شکایت توسط جانی رایان، مدیر سابق مرورگر Brave مطرح شده که اکنون برای شورای ایرلندی آزادی‌های مدنی (ICCL) کار می‌کند. سازمانی که قبلا غول‌های فناوری مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت را مجبور کرده تا تجارت تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهند.

وب‌سایت The Register به نقل از رایان درباره فعالیت Oracle گفت:

«این یک شرکت فرچون 500 است که در ماموریت خطرناک خود تمام افراد جهان، مکان‌هایی که می‌روند و کارهایی که انجام می‌دهند را ردیابی می‌کند. ما این شکایت را برای متوقف کردن دستگاه نظارت اوراکل انجام می‌دهیم.»

شرکت اوراکل هنوز نسبت به این گزارش و شکایت ثبت شده علیه آن‌ها هیچ اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی