ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آبله میمون
علمی

آزمایش کرونا، HIV و آبله میمون یک مرد ایتالیایی همزمان مثبت شد

مرد 36 ساله بعد از بازگشت از سفر اسپانیا، با مراجعه به مرکز درمانی متوجه شد آزمایش کرونا، HIV و آبله میمون اش مثبت است.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

برای اولین بار پزشکان با مورد عجیبی مواجه شدند. نتیجه آزمایش کرونا، HIV و آبله میمون مرد 36 ساله ایتالیایی بعد از بازگشت از سفر اسپانیا به صورت همزمان مثبت اعلام شد. پزشکان می‌گویند این اولین مورد شناسایی شده‌ای است که هر سه تست بیماری در آن مثبت اعلام می‌شود.

این مرد پس از بازگشت از سفر اسپانیا، دچار تب، گلودرد و خستگی مزمن شد. بعد از مراجعه به مرکز درمانی، آزمایش کرونای او مثبت شد. روز بعد زخم‌ها و تاول‌هایی همانند جوش روی بدن او - قسمت صورت، تنه و باسن - ظاهر شد که نشانه‌های اولیه آبله میمون هستند.

چند روز بعد، تعداد ضایعات روی بدن افزایش یافت و او در این مرحله برای درمان به یک بیمارستان ایتالیایی رجوع کرد. در طول آزمایشات انجام شده پزشکان دریافتند که او پس از بازگشت از سفر تابستانی به آبله میمون مبتلا شده است.

براساس این گزارش، این مرد همچنین مبتلا به طیف وسیعی از عفونت‌های مقاربتی مانند اچ‌آی‌وی (HIV ) بوده است. آزمایشات ابتلای او به ویروس HIV را تائید کردند. گزارش مطالعه وضعیت سلامت فردی در مجله «Infection» به چاپ رسیده است.

آبله میمون

درحقیقت این اولین بار است که فردی به ابتلای همزمان به این سه ویروس شناخته می‌شود. نویسندگان این مطالعه گفتند: «آبله میمون و کرونا اغلب علائم مشترکی مانند تب، گلودرد و سردرد دارند که همین امر تشخیص صحیح را برای پزشک دشوار می‌کند.»

نویسندگان در ادامه ذکر کردند: «هنوز خیلی زود است که بگوییم ترکیب این سه ویروس منجر به نتیجه بدتری در بیماری این فرد می‌شود یا خیر. اما در صورت بروز شرایط حاد هیچ علم و دارویی برای درمان همزمان این سه مورد وجود ندارد.»

این مرد که دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌ بود، به پزشکان گفت: «در سال 2019 برای درمان بیماری «سیفلیس» اقدام کرده است و در سال 2021 آزمایش HIV او منفی شده است.»

متاسفانه پس از ویروس کرونا، ویروس آبله میمون درحال گسترش در جهان است و تاکنون ابتلای بیش از شانزده هزار مورد در 74 کشور به این بیماری گزارش شده است. هرآنچه لازم است درباره آبله میمون بدانید، از اینجا بخوانید.

از سوی دیگر، ویروس کرونا نیز تاکنون میلیون‌ها نفر را به خود مبتلا کرده است و جان بسیاری از افراد را در سراسر کره زمین گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sina
    Sina | ۵ شهریور ۱۴۰۱

    هم جنس گرا بودن ایشون این هم در این مورد که آبله میمونی گرفتند خیلی مهم هست !

مطالب پیشنهادی