ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جک دورسی: تبدیل شدن توییتر به یک شرکت، بزرگ‌ترین پشیمانی‌ام است

موسس توییتر می‌گوید این شبکه اجتماعی باید نه به صورت یک شرکت بلکه به صورت یک پروتکل اداره شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

جک دورسی، موسس و مدیرعامل سابق توییتر شاید از مناصب قدرت در این شرکت کنار رفته باشد، اما هنوز به فکر فرزند خودش است و اخیرا در توییتی اعلام کرده که بزرگ‌ترین مشکل و حسرتش این است که این شبکه اجتماعی به یک شرکت تبدیل شده است.

«جک دورسی» اخیرا در توییتی در پاسخ به این سوال که آیا توییتر به همان شکلی که او تصور می‌کرد، تبدیل شده یا نه، نوشت: «بزرگ‌ترین مشکل و حسرت من این است که [توییتر] به یک شرکت تبدیل شده است.» مدیرعامل سابق توییتر درباره شیوه مدنظرش برای اداره این پلتفرم گفت این سازوکار باید بر اساس یک پروتکل انجام بگیرد و توییتر نباید متعلق به هیچ کشور یا شرکتی باشد.

اگر توییتر از طریق یک پروتکل کار می‌کرد، احتمالا باید چیزی شبیه ایمیل می‌بود که از طریق یک موجودیت متمرکز کنترل نمی‌شود و افراد مختلف از طریق سرویس‌دهندگان متفاوت از آن برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

جک دورسی

توییتر در سال 2013 به شکل سهامی عام درآمد و توانست سرمایه زیادی را برای فعالیت‌های خود جذب کند. با این حال، از زمانی که این شبکه اجتماعی در دست سرمایه‌گذاران قرار گرفته، مدام در تقلا بوده تا جریان درآمدهای خود را رشد دهد و پاسخگوی وال استریت باشد.

رویای جک دورسی برای توییتر هنوز زنده است

رویای دورسی برای توییتر شاید دیگر از طریق این شبکه اجتماعی قابل اجرا نباشد، اما پلتفرمی مشابه توییتر می‌تواند این کار را انجام دهد. نسخه متن باز توییتر موسوم به بلواسکای در دست توسعه قرار دارد و می‌خواهد به شکل غیرمتمرکز باشد. پس این رویا هنوز به طور کامل نمرده و شاید با سازوکاری متفاوت قابل اجرا باشد.

گفتنی است که جک دورسی در ماجرای خرید توییتر توسط ایلان ماسک از پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان استقبال کرده بود. در صورت تکمیل این معامله، او صدها میلیون دلار سود می‌کند، اما حمایت از کسی که به دفعات ادعاهای گمراه‌کننده داشته، اطلاعات شرکت خود را مخفی کرده و توافق‌های عدم افشا را زیر پا گذاشته، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی