ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

اپل واچ جان دوچرخه‌سوار را پس از تصادف و فلج شدن نجات داد

روایتی از یک دوچرخه‌سوار که پس از حادثه‌ای در کوهستان فلج شد و با کمک اپل واچ توانست تا جان خود را نجات دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

تاکنون در گزارش‌های مختلفی درباره کمک اپل واچ به انسان‌ها و نجات جان آن‌ها در شرایط مختلفی شنیده‌ایم. این بار یک دوچرخه‌سوار کوهستان که پس از تصادف دچار فلج چهاراندام یا کوادری‌پلژی شده بود، می‌گوید که اپل واچ به نجات جان او آمده است.

رایان مک‌کانهی، دوچرخه‌سوار 23 ساله اوایل سال جاری در کوهستان‌های دره اسپرینگ کالیفرنیا در حال دوچرخه‌سواری بود که تصادفی باعث شد از روی دوچرخه خود با سر به زمین سقوط کند. این حادثه باعث شد تا مک‌کانهی فلج شود. او توضیح می‌دهد که در آن زمان درد زیادی احساس نمی‌کرده، اما نمی‌توانسته از گردن به پایین خود را تکان دهد. رایان می‌دانست که برای نجات جان خود باید از دیگران کمک بگیرد، اما گوشی آیفونش در کوله‌پشتی‌اش بود.

نجات از طریق سیری و اپل واچ

اپل واچ

او سپس به‌طور غریزی به اپل واچ خود روی آورد و موفق شد با استفاده از فرمان صوتی «Hey Siri» با یکی از دوستان نزدیک خود که از موقعیت او اطلاع داشت، تماس بگیرد. مک‌کانهی همچنین با کمک اپل واچ خود به 911 تماس گرفت و با ناامیدی برای دوست دیگری پیغام صوتی ضبط کرد تا از او خداحافظی کند!

با این حال، پس از پیدا کردن موقعیت مکانی و انتقال او به بیمارستان، چندین عمل جراحی روی مهره‌های شکسته گردن او انجام شد و درنهایت پزشکان تشخیص دادند که او پس از ضربه به مغزش کوادری‌پلژی شده است، یعنی امکان حس و کنترل دست و پاهای خود را از دست داده است. با این حال، این دوچرخه‌سوار پس از ماه‌ها حضور در یک مرکز توانبخشی نخاع، اکنون به خانه بازگشته است.

او گفت:

«آن ساعت جان من را نجات داد. هیچ راه دیگری وجود نداشت که کسی بتواند مرا پیدا کند. هرگز فکر نمی‌کردم روزی با برقراری تماس از طریق اپل واچ، جان خودم را نجات دهم.»

همانطور که گفتیم در گزارش‌های دیگری نیز تاکنون به نجات جان انسان‌ها توسط اپل واچ اشاره شده بوده. به عنوان مثال، در ماه‌ها قبل مردی که در دریا سرگردان شده بود با کمک قابلیت تماس اضطراری ساعت هوشمند اپل موفق شد تا جان خود را از دست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی