ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
علمی

کره جنوبی برای مقابله با سامانه ضدهوایی کره شمالی، پهپاد پنهانکار می‌سازد

کره جنوبی پهپاد بدون سرنشین جدیدی می‌سازد که قابلیت گریز از سامانه‌های دفاع ضدهوایی کره شمالی را داشته باشد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

کره جنوبی در ماه ژوئیه برای اولین بار جت جنگنده KF-21 را به مدت 33 دقیقه به پرواز درآورد تا احتمالا پیام واضحی برای کره شمالی ارسال کرده باشد. حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که این کشور می‌خواهد یک پهپاد پنهانکار بدون سرنشین بسازد که قابلیت مخفی شدن از سامانه ضدهوایی کشور همسایه را داشته باشد.

به گزارش بیزنس اینسایدر، قرارداد ساخت این پهپاد با شرکت Korea Aerospace Industries که سازنده جنگنده معروف KF-21 است، امضا نشده بلکه با شرکت Korean Air عقد گردیده است. نهاد تصمیم‌گیرنده در این زمینه سازمان توسعه دفاعی کره (ADD) است.

شرکت Korean Air می‌گوید: «ADD توسعه این گردان هوایی پهپادی را در ماه نوامبر پارسال آغاز کرد و طراحی مبنایی آن را به پایان رساند. این سازمان حالا می‌خواهد با همکاری Korean Air روی این طرح پرجزئیات کار کند.»

جنگنده KF-21 کره جنوبی
جنگنده KF-21 کره جنوبی

کره جنوبی تجهیزات جنگی خود را توسعه می‌دهد

این شرکت حالا مسئولیت توسعه یک سیستم تلفیقی با و بدون سرنشین را برعهده گرفته که در آن از سه یا چهار پهپاد پنهانکار در ماموریت‌های مختلف از جمله در حملات هوا به زمین با این سامانه استفاده می‌شود. Korean Air می‌گوید: «گردان هوایی پهپادها نه تنها هواپیماهای سرنشین‌دار را حمایت و اسکورت می‌کند، بلکه می‌تواند ماموریت‌های خودش از جمله نظارت، مداخله در تجهیزات الکترونیکی و حملات دقیق را انجام دهد.»

کره جنوبی سال‌هاست که روی توسعه پهپادها کار می‌کند، بنابراین ساخت این محصول اتفاق جدیدی نیست. ولی این کشور می‌داند که با پهپادها به تنهایی نمی‌تواند به مقابله با کره شمالی برود. آن‌ها در ماه ژوئیه پارسال اعلام کردند که به دنبال توسعه گنبد آهنی خودشان هستند و می‌خواهند تا 2.6 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

کره شمالی در سال‌های اخیر بیش از 13 هزار سلاح جنگی و راکت‌انداز را به نزدیکی مرز کره جنوبی برده است. اگرچه این دو شرکت در وضعیت جنگی به سر نمی‌برند، اما در دهه 1950 با یکدیگر وارد نبرد شده بودند و با وجود این که در سال 1953 این جنگ را متوقف کردند، اما هرگز پیمان صلح نبستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی