ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معادن کانادا تحت سیطره خودروسازان آلمانی؛ منبعی تازه برای تامین مواد اولیه باتری

مرسدس بنز و فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای تقریبا همزمان از امضای یادداشت تفاهمی با دولت کانادا خبر دادند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

مرسدس بنز و فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای تقریبا همزمان از امضای یادداشت تفاهمی با دولت کانادا خبر دادند. این یادداشت تفاهم با تکنولوژی‌ها و مواد اولیه ساخت باتری ارتباط دارد. به عبارت دقیق‌تر دو خودروساز بزرگ آلمانی قصد دارند از ظرفیت‌های کانادا در زمینه تامین قطعات خودروهای برقی و مواد اولیه پایدار استفاده کنند. این یادداشت تفاهم به قدری مهم است که مدیران دو کمپانی فولکس واگن و مرسدس بنز و همچنین مقامات سیاسی رده‌بالای آلمان و کانادا در مراسم امضای آن حضور داشتند.

مرسدس بنز

فولکس واگن و تبدیل شرکت‌های کانادایی به شرکای تجاری

گروه فولکس واگن به دنبال افزایش همکاری با شرکت تازه تاسیس PowerCo و بخش معدن کانادا است. این کمپانی می‌خواهد تامین مواد اولیه ضروری مثل لیتیوم، نیکل و کبالت را برای سال‌های آینده تضمین کند. در واقع با این همکاری فولکس واگن در نظر دارد تولید مواد کاتدی را افزایش دهد. در عین حال این کمپانی شرکت‌های کانادایی را به شرکای نزدیک تجاری خود تبدیل می‌کند.

هربرت دیس، مدیرعامل فعلی فولکس واگن همکاری جدید با طرف‌های کانادایی را یک اهرم کلیدی برای پیشبرد استراتژی‌های کمپانی در آمریکای شمالی توصیف می‌کند. وی معتقد است تامین مواد خام ساخت باتری، مواد اولیه پیش نیاز و مواد کاتدی با آلایندگی کم باعث افزایش ظرفیت تولید باتری به صورت پایدار خواهد شد.

مرسدس بنز و اهداف عمیق‌تر

اما مرسدس بنز اهداف عمیق‌تری را از همکاری با طرف‌های کانادایی دنبال می‌کند. این شرکت می‌خواهد علاوه بر تامین مواد اولیه، در زمینه توسعه فنی، مونتاژ، خدمات پس از فروش و بازیافت، همکاری های خود را گسترش دهد.

مرسدس بنز

اشتوتگارتی‌ها خواستار گسترش روابط با شرکت Rock Tech Lithium Inc. نیز هستند. این شرکت در حوزه تکنولوژی‌های سبز فعالیت می‌کند و هم در کانادا و هم آلمان حضور دارد. با توجه به تمرکز مرسدس بنز روی خودروهای پاک، این شرکت می‌تواند در تامین مواد اولیه که رقابت شدیدی روی آن وجود دارد، نقشی کلیدی ایفا کند. معاون ارشد بخش تامین و نظارت بر کیفیت قطعات مرسدس بنز پایداری را ستون مرکزی این شرکت می‌داند. وی دسترسی Rock Tech Lithium و تطابق فعالیت های معدنی آن با استاندارد IRMA را ستوده است.

مرسدس بنز

بد نیست اشاره کنیم با حرکت خودروسازان به سمت مدل‌های الکتریکی، رقابت سختی جهت دسترسی به منابع محدود لیتیوم در حال شکل گرفتن است. نکته جالب اینکه چین در این زمینه پیش‌دستی نموده و قراردادهای بزرگی را با کشورهای دارای ذخایر گسترده لیتیوم امضا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی