ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

نشریه فوربس: بیش از نیمی از معاملات بیت کوین غیرواقعی هستند

بررسی‌های نشریه فوربس نشان داده که بسیاری از صرافی‌ها آمار معاملات بیت کوین بیشتر از واقعیت نشان می‌دهند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

بررسی‌های نشریه فوربس نشان می‌دهند که داده‌های مربوط به حجم معاملات بیت کوین در 157 صرافی نادرست است و با آن‌چه در واقعیت اتفاق می‌افتد، همخوانی ندارد. صرافی‌ها حجم معاملات بزرگ‌ترین رمزارز بازار را تقریبا دو برابر واقعیت نشان می‌دهند.

به گزارش «خاویر پکس» از مجله فوربس، مغایرتی بین داده‌های گزارش شده از سوی صرافی‌های رمزارزی و ارقام واقعی وجود دارد. پکس در این بررسی دریافته که حجم معاملات بیت کوین در گروهی از صرافی‌های کوچک تقریبا 95 درصد کمتر از چیزی است که آن‌ها ادعا می‌کنند. صرافی‌هایی که تحت رگولاتوری خاصی قرار ندارند – مثل بایننس و Bybit – هم تقریبا آمارهای خود را دو برابر بالاتر از واقعیت ارائه می‌کنند.

پکس می‌گوید: «بیش از نصف حجم معاملاتی که گزارش می‌شود، احتمالا جعلی یا غیراقتصادی هستند. حجم معاملات روزانه بیت کوین در سطح جهان در تاریخ 24 خرداد 128 میلیارد دلار بود. این رقم 51 درصد کمتر از 262 میلیارد دلاری است که از مجموع ارقام گزارش‌ شده از منابع مختلف به دست می‌آید.»

بیت کوین

فوربس مدعی است که اگر عدد حجم معاملات بیت کوین به عنوان تحت نظرترین رمزارز دنیا غیرقابل اطمینان باشد، باید با شک و تردید بیشتری به حجم معاملات رمزارزهای کوچک‌تر نگاه کرد. این حجم یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب می‌کند.

پکس در یادداشت خود به گزارشی از سوی شرکت Bitwise Asset Management اشاره می‌کند که مدعی بود 95 درصد حجم معاملات رمزارزها در صرافی‌هایی که تحت چارچوب‌های قانونی قرار نگرفته‌اند، غیرواقعی یا از نوع معامله فریب بوده‌اند. شرکت Chainalysis هم در ماه فوریه در گزارشی گفته بود که شیوه‌های معامله فریب به نگرانی مهمی در نگاه سرمایه‌گذاران توکن‌های غیرقابل معاوضه تبدیل شده است.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا می‌گوید معامله فریب یعنی ورود یا ظاهرسازی برای ورود به یک تراکنش به منظور ایجاد این دورنماست که خرید یا فروش شکل گرفته است. ولی این روش در بازار ریسک ندارد و پوزیشن معامله‌گر را عوض نمی‌کند. معامله‌گران برای افزایش حجم معاملات یک دارایی دست به انجام این کار می‌زنند تا فضا را برای سایر سرمایه‌گذاران جذاب‌تر به نمایش بگذارند.

اگر تمایل داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی