ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با استفاده از اپ درخواست تاکسی، ترافیک سنگینی در مسکو ایجاد کردند [تماشا کنید]

هرچند هنوز تایید نشده، اما گروه هکری موسوم به Anonymous مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

هکرها با رخنه در اپلیکیشن درخواست تاکسی روسی Yandex Taxi و درخواست ده‌ها خودرو برای یک مکان به صورت همزمان، ترافیک سنگین در مسکو ایجاد کردند.

حمله هکرها به این اپلیکیشن درخواست تاکسی در اول سپتامبر رخ داده و ویدیوهایی که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، ترافیک بسیار سنگین ایجاد شده توسط تاکسی‌ها را نشان می‌دهد. در حالی که مسکو اغلب به دلیل ترافیک سنگین شناخته می‌شود و حتی این شهر در رتبه دوم شلوغ‌ترین شهرهای جهان در سال گذشته قرار گرفته، این حادثه ارتباطی با ترافیک سنگین معمول پایتخت روسیه نداشته است.

یاندکس تاکسی در بیانیه‌ای به خبرگزاری دولتی روسیه TASS گفت:

«در صبح روز اول سپتامبر، Yandex.Taxi با حمله مهاجمان برای ایجاد اختلال در سرویس خود مواجه شد و چندین راننده، درخواست‌هایی برای منطقه Fili دریافت کردند.»

سرویس حمل و نقل اشتراکی که به یاندکس (Yandex)، غول حوزه فناوری روسی تعلق دارد، اضافه کرد که این شلوغی حدود 40 دقیقه ادامه پیدا کرده و باعث شده تا الگوریتم آن‌ها برای شناسایی و جلوگیری از چنین حملاتی بهبود پیدا کند تا از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

مسئول هک اپلیکیشن درخواست تاکسی روسی

درخواست تاکسی

هرچند یاندکس هنوز تایید نکرده که این حمله توسط چه گروهی انجام شده، اما گروه هکری Anonymous مسئولیت آن را در توییتر برعهده گرفته است. طبق توضیحات آن‌ها، این گروه با ارتش فناوری اطلاعات اوکراین این حمله را انجام داده است؛ گروهی تشکیل شده از هکتیویست‌ها که توسط «میخائیلو فدوروف»، معاون نخست‌وزیر اوکراین پس از اولین حمله روسیه به این کشور ایجاد شد.

Anonymous در اوایل سال جاری یک «جنگ سایبری» علیه روسیه را اعلام کرد و بعدها ادعا کرد با هک کانال‌های تلویزیون روسیه، ویدیوهایی از جنگ را سرقت کرده که در این کشور «غیرقانونی» تلقی می‌شوند. هکتیویست‌ها از آن زمان تاکنون به عنوان بخشی از کمپین سایبری خود علیه روسیه، مجموعه‌ای از داده‌ها و ایمیل‌های متعلق به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ این کشور را فاش کرده‌اند و حالا به نظر می‌رسد هک این اپلیکیشن درخواست تاکسی جدیدترین تلاش آن‌ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی